Każdy kto spotkał się z Convoy s2+, usłyszał i o modelu Convoy c8. W skrócie, c8 jest typowym szperaczem. Idealnie sprawdzi się w miejscach gdzie potrzeba względnie małej latarki z dobrym reflektorem i naprawdę sensownym zasięgiem. Dodając do tego atrakcyjną cenę, jak na te możliwości, mamy popularność murowaną. Przy użyciu słabszych trybów mocy nadaje się też jako EDC. Często przewija się też jako propozycja lampki rowerowej, mając za sobą tylu samo zwolenników co przeciwników. Skoro jest taka fajna, to gdzie tkwi jej sekret ? Jak jest zbudowana ? W której roli sprawdzi się najlepiej ?
Poprawki kosmetyczne
30.09.2018:
Dodane zdjęcia c8 w terenie (na początku galerii)
18.09.2018:
Zaktualizowane linki zakupowe
19.06.2018:
Dodany odnośnik do wpisu o latarce Convoy c8+
Dodany punkt Odprowadzanie ciepła w praktyce
Mała rozbudowa galerii
Dodany punkt Gdzie kupić Convoya c8
Podstawowe informacje dotyczące latarki Convoy c8
- Model : Convoy c8
- Waga : niecałe 150 g. (bez akumulatora)
- Wymiary : ~ 14,4 cm długości x 4,5 cm (reflektor). Średnica tuby (uchwyt) to ~ 2,5 cm
- Dostępne kolory do wyboru :
- Czarny (Black)
- Szary (Grey, NOWOŚĆ !)
- Srebrny (Silver)
- Zasilanie :
- Akumulator 18650
- Możliwość rozbudowy poprzez przedłużkę i wsadzenie dwóch akumulatorów (UWAGA ! Zwiększa to napięcie i fabryczny sterownik nie da sobie z tym rady !)
- Akumulator 18650
- Najpopularniejsza dostępna moc sterownika :
- 2.8 A
- Najpopularniejsza wersje sterownika :
- 2 grupy, 3 lub 5 trybów
Czas na mały striptiz, czyli rozbieramy Convoy c8
Na powyższych zdjęciach widzicie nową wersję c8, ze zintegrowaną pigułą. Starsza wersja miała ją wykręcaną. Gdy ktoś z Was planuje zakup tej latarki, polecam tą ze zdjęć, chociaż odnalezienie starej wersji w sprzedaży jest mało prawdopodobne. Chyba że kupujecie używkę, to już inna mowa.
Modyfikacja Convoy c8
Jeśli chodzi o modyfikacje, to już nie ma tutaj takiego pola manewru jak w przypadku modelu s2+, ale kilka rzeczy fabrycznych można poprawić. Ograniczę się jednak tylko do podpunktów, ponieważ każdą z tych czynności opisałem, ze zdjęciem, we wcześniej napisanym artykule pt. kompendium wiedzy na temat latarki Convoy s2+.
- Na start, wymiana fabrycznego reflektora SMO na OP
- SMO – reflektor który lepiej skupia światło, dobry gdy chcemy dalekiego zasięgu. Wiązka światła która z niego płynie jest bardziej skupiona.
- OP – on pełni rolę „zmiękczacza”. W nim stracimy nieco na zasięgu, ale nie ma też takiego efektu skupienia jak w przypadku SMO.
Wymiana podłoża na markowe, np. Noctigon. Fabrycznie i tak jest dobrej jakości miedziane podłoże (w przypadku diody XPL), i jedyny sensowny zabieg tutaj, to wymiana pasty znajdującej się pod nim na coś markowego. Tak więc bez zmiany mocy, MPCB (podłoże) można spokojnie zostawić to co jest. Gdy idziemy w większą moc, warto już pomyśleć o podmianie na markowe typu SinkPAD czy Noctigon. Jeżeli mamy diodę XM-L2 to możliwe jest że traficie podłoże z aluminium, wtedy wymiana pasty to niezbędne minimum.
Skalp diody jest mało spotykany ponieważ najpopularniejsza wersja diody z Convoyem c8 to XPL HI V2-1A (zimna biała), a jej nie da się oskalpować. Niżej na pierwszym planie widać diodę XPL HI, a zaraz za nią XM-L2. Jak sami widzicie XPL już fabrycznie jest idealnie płaska.
Wymiana diody na inną, tzn. na taką z inną barwą. Mimo wszystko najczęściej montuje się tutaj białą, najlepiej nadaje się do szperaczy. Niestety w warunkach dużej mgły, traci swoje walory, i cieplejsze barwy są lepsze. W sieci też spotkać można modyfikację c8 na 3 diody, ale nie jest to bardzo popularny zabieg.
Wymiana diody na o wiele mocniejszą i nie chodzi mi tutaj o wymianę np. XM-L2 na XPL HI, ale o wrzucenie np. XHP 50. To już duża bestia 🙂
W skrócie, c8 jest większa od s2+, i w niej można dość często spotkać modyfikacje z XHP 35 / XHP 50.x na pokładzie, ale to często droga donikąd. Wszystko jest fajne (czytaj ilość lumenów), ale na papierze / monitorze. W praktyce mamy efekt „wow” przez bardzo krótki czas. Jest to też dobre by poszpanować przed znajomymi. Może też okazać się przydatnym rozwiązaniem gdy potrzebujemy dość dużą ilość światła, lecz przez krótki czas. Takie mody to już ciut grubsza sprawa, an diodzie się nie kończy.
Mostkowanie sprężyny jest mile widziane w tym modelu. Krążek na sprężynce też. O sensowności tego rozwiązania można by dużo rozmawiać. Najważniejsza jest tutaj zastosowana sprężyna, a konkretnie materiał z którego jest zrobiona. Oczywiście mostek tak czy siak nie zaszkodzi. Pamiętać jedynie należy aby zrobić to z elastycznego przewodu, który przy pracy mechanicznej nie pęknie.
Podmiana sterownika ? Żaden problem. Ale patrząc na fakt że jest to typowy szperacz, i liczy się moc, to podmiana była by chyba w tył, tzn. ograniczenie mocy. Są osoby które wyciskają i tak grubo ponad 2000 lm (fabrycznie oscyluje w okolicy 800 – 900 lm). Niestety w tym momencie to już robi się grzejnik, i efekt „pełnej mocy”, nie trwa długo – jest to zwyczajny bajer, i tyle. Inna sprawa gdy używamy jej na rower, tutaj większa ilość trybów świecenia teoretycznie była by wskazana, łatwiej dobrać idealny dla siebie. Wadą natomiast jest „przeklikiwanie” przez wszystkie tryby, w szczególności podczas jazdy na rowerze.
Smarowanie gwintów na pewno jej nie zaszkodzi. W przypadku używania jej w kiepskich warunkach atmosferycznych dodatkowo smar będzie uzupełniać rolę uszczelek. Jak wspomniałem przy wpisie dotyczącym s2+, użyjcie dobrej jakości smaru i będzie dobrze. Kupowanie „dedykowanych” rozwiązań to, moim zdaniem, kasa w błoto.
I to by było na tyle moi mili. C8 nie jest latarką stworzoną do modyfikacji, a przynajmniej nie jest to aż tak popularne, jak przy latarce Convoy s2+. Jest kupowana głównie ze względu na dość daleki zasięg, realnie około 100 – 200 metrów, zależnie od pogody i terenu. Oczywiście dane te mogą ulec zmianie, z racji mnogich konfiguracji. Gdy zamontujemy słaby sterownik, bądź użyjemy tandetnych akumulatorów, to i 100 metrów może być wyzwaniem. Możecie w sieci spotkać też fabryczne latarki Convoy c8, bądź chińskie podróbki, osiągające zasięg 500 metrów… Komentarz tego jest całkowicie zbędny.
Osobiście uważam c8 za genialne uzupełnienie s2+ z kolimatorem w roli tzw. długich świateł przy naszych dwóch kółkach. Przy jeździe nocą w lasach, bądź poza terenem zabudowanym, gdzie latarnia jest rarytasem, ten duet nigdy mnie nie zawiódł. Widzę wszystko co trzeba. S2+ świeci mi pod nosem szeroko, a c8 ostrzega mnie co będzie za 50 – 100 metrów. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie aby używać c8 samodzielnie, wtedy po mieście warto jechać ciągle z najsłabszym trybem (opinie znajomych używających tylko c8).
Odprowadzanie ciepła w praktyce
Latarki Convoy są znane z tego że lubią się nagrzewać. Dla porównania dwie wersje : 2.8 A i 2.1 A. Obie na diodach neutralnych XPL-HI. Latarki w wersjach fabrycznych. Czujnik temperatury jest wciśnięty w gwinty między tubą a reflektorem.
Wersja ze sterownikiem 2.8 A (3/5 grup)
Temperatura minimalna : 25
Temperatura maksymalna : 66
Wersja ze sterownikiem 2.1 A (3/5 grup)
Temperatura minimalna : 25
Temperatura maksymalna : 54
Mimo różnicy 12 stopni, na korzyść Convoya ze sterownikiem 2.1 A, i tak po dłuższym czasie nie utrzymacie latarki w ręku. Będzie parzyło, i to solidnie.
Kilka słów na koniec
Oczywiście i c8 też ma swoje mniej, lub bardziej, udane klony. Najpopularniejszy to UltraFire c8. Gdyby manipulować słowami, można bardzo ładnie kogoś wykukać wciskając UF jako Convoya. I niestety, ale to nie jest żart, a przykład z życia wzięty. Co tu dużo gadać, klikniecie na link i wszystko będzie jasne.
I to, w zasadzie, by było na tyle. Convoy c8 stworzony do modyfikacji nie jest. W wersji fabrycznej znajdą się detale do poprawy. Po takich zabiegach mamy bardzo fajną latarkę, o dużym zasięgu i w świetnej cenie. Oczywiście nic stoi na przeszkodzie aby używać tego modelu bez modyfikacji. To samo tyczy się s2+, czy innych Convoy-ów. Nie dajmy się zwariować że modowane latarki, to jedyne słuszne modele. Główną ich zaletą jest gwarancja, z którą w przypadku fabrycznych modeli, różnie bywa. Kolejną zaletą jest zakup lokalnie, tj. w kraju. Dla wielu z Was pewnie to duża wygoda. Która wersja lepsza, modowana, czy nie, to już Wasz wybór.
Gdzie kupić Convoya c8
Bezpośrednie linki niżej, bądź zapraszam na stronę Kody z Chin gdzie są kupony do latarek, ładowarek i nie tylko.
Convoy c8 CZARNY XPL-HI ; 2.8 A ; 3/5 grup ; dioda do wyboru
Convoy c8 SREBRNA XPL-HI ; 2.8 A ; 3/5 grup ; dioda do wyboru
Convoy c8 GREY XM-L2 ; 2.8 A ; 3/5 grup ; dioda do wyboru
CZĘŚCI :
Reflektor OP (domyślnie jest SMO)
Podświetlany włącznik do latarki Convoy (niebieski)
Podświetlany włącznik do latarki Convoy (pomarańczowy)
Sterownik z nowym oprogramowaniem – Biscotti
Galerianka 🙂
Odległość do drzewa ~ 85 metrów
Czesc Diodek, wielkie dzieki za filmik i opis jak wymienić kolimator. Jako zupełny laik mam jednak problem z dobraniem konkretnego kolimatora do Convoya S2+ mógłbyś podpowiedzieć który dokładnie powinienem wybrać? Chciałem jakiś 60′ (jak się dowiedziałem to jest dość dobry rowerowy kolimator):
https://www.aliexpress.com/store/group/lens/330416_518643224.html
Czy to powinien być dokładnie ten? https://pl.aliexpress.com/item/1005001973595039.html – w wersji 2060 stripe?
Witam,
Przepraszam za opóźnienie, ale wpadłeś w SPAM, a tam za często nie zaglądam.
Zależy czy chcesz zmiękczyć światło czy mieć coś po szerokości, jak pod rower?
Cześć czytam Twoją stronę juz jakiś czas ale ni mogę jednoznacznie określić którą wybrać latarkę.
Szukam szperacza z dużym zasięgiem i dobrze skupioną wiązką. Nie jestem znawcą w temacie nic mi nie mówią rodzaje, moduły itp.
Mam dwa convoye s2 plus modzone na rower. Bardzo dobrze świecą ale ( dobrze na rower czyt. szeroko i dosyć krótko)
Myslałem o convoy c8 plus z jakąs mocną diodą, barwa raczej zimna. Chyba że możesz polecić coś innego do 100 zł z ali.
Pozdrawiam Cię serdecznie
i dzieki za pomoc
Piotr
Cześć.
Niestety nie pomogę, temat latarek jest dla mnie zamknięty i od dłuższego czasu nie obserwuje co w tym świecie słychać. Skupiam się na nowym projekcie. Zapraszam po detale na https://www.facebook.com/wwwdiodekpl/ W przyszłym tygodniu powiem co i jak.
Cześć,
wymyśliłem sobie zakup C8 ewentualnie C8+, ale chciałbym zapakować w niego 2×18650 z przedłużką, od tygodnia szukam na polsko i angielskojęzycznych stronach jaki sterownik byłby w stanie to udźwignąć i nic konkretnego nie znalazłem. Poratuje ktoś wiedzą na ten temat? W C8+ rozumiem jest ta sama sytuacja. Może bym spróbował ogarnąć kogoś do zmodowania albo próbował sam, ale nie bardzo wiem co potrzebuję.
Z innej beczki, może jakaś podpowiedź, sprzętu który już w swojej wersji stockowej, ceną, gabarytami i osiągami przypominałby przedłużone na dwa ogniwa C8 i pozwolił oszczędzić sobie roboty.
Witaj.
Zerknij na KDLitkery http://kaidomain.com/Led-Flashlights/kdlitker-flashlights, to dość często „bardziej wypasione c8” i mają opcję przedłużek. Polecam z nimi pogadać co tam Ci potrzeba zamiast wymyślać koło na nowo.
Witam.
A jaka jest różnica między diodami w:
-Convoy C8 Plus z Nichia 219C
-Convoy C8 Plus z Luminus SST40
Szukam „świateł długich” na rower. Która z nich będzie najlepsza w duecie razem z Convoy S2+
(światło ciepłe).
Pozdrawiam
Cześć.
Jeżeli chcesz ciepłe światło to w zasadzie jesteś skazany na Nichia 219C. Ponadto cechuje ją wysokie odwzorowanie barw. SST40 jest mocniejsza, sterownik ma zabezpieczenie termiczne ale pytanie czy potrzebujesz aż takiego potworka. Z drugiej strony SST40 nie musisz cały czas używać na pełnej mocy. Sterownik z oprogramowaniem Biscotti i masz multum trybów co pozwoli Ci na „płynniejsze dawkowanie” ilości światła.
zdecydowałem, że kupię nową i padło na Convoy M26C i tutaj również chciałbym podziękować za zniżkę u Simona!
Jak uważasz. Nie ma sprawy, korzystaj do woli 🙂 Którą wersję latarki wybrałeś ?
SST40, 4 mode – lubię tę diodę i ten sterownik, bo jak dla mnie jest najwygodniejszy. Niestety nie przyszła do dzisiaj i od ponad miesiąca nie zmienił się status przesyłki w Chinach 🙁
Nie jesteś sam, jedna moja paczka od kwietnia ma status że wysłana z Chin i słuch po niej zaginął. Inna wróciła do nadawcy. Zamieszanie po covid i tyle.
sprawdziłem na 4-różnych ogniwach i niestety bez zmian; dioda też siedzi mocno, więc chyba zostaje ta najgorsza i najmniej prawdopodobna wersja. Przypomniałem sobie jak mój wujek kiedyś kupił „extension tube” do Convoya i jak włożył 2 aku to też mu się tak zrobiło (świeci tylko na najniższym), ale jak dokręci przedłużkę i 2 aku na raz to do dzisiaj świeci mu na średnim (też ma tryby 3/5). Więc to jest objaw zepsutego sterownika? Może u mnie zrobiło się jakieś zwarcie i poszło jak u wujka. Opłaca się szukać, kupować i wkładać nowy sterownik, czy kupować nową? 🙂
Dziękuję za odpowiedź i życzę miłego weekendu!
Nie zobaczysz zimnego lutu pod diodą gołym okiem, przelutowanie tylko go ewentualnie wykluczy.
Nie wiem, nie lubię strzelać w takich przypadkach bo to tylko gdybanie. Domyślny sterownik w Convoyach nie jest przystosowany do połączenia szeregowego, więc coś mógł zepsuć.
Co bardziej się opłaca musisz zdecydować sam, tym bardziej że nie wiadomo co jest de facto zepsute. Kupisz sterownik a finał będzie taki że okaże się dobry i musisz dokupić później diodą z podłożem…
To jest c8 ze zintegrowaną pigułą czy wykręcaną alu ?
hej Diodek, mam nadzieję, że to pierdoła i może masz na to jakiś prosty sposób 🙂 Otóż mam starego Convoya C8 z diodą T6-4C i coś mi musiało w nim paść, ponieważ świeci nie tylko na najniższym trybie i nie da się tego zmienić. Zanim kupię nową latarkę to chciałbym jeszcze ją reanimować (czuje się parszywie, jakbym stracił dobrego kolegę, który służył mi wiele lat) i może niechcący ją wprowadziłem w jakiś dziwny tryb i da się to zresetować? A może wymiana jakiejś części po taniości załatwi sprawę?
Pomożesz? Będę niezmiernie wdzięczny!
Witaj.
W najlepszej wersji ogniwo musisz inne zobaczyć, może z tym coś się stało. W średniej wersji obstawiam poluzowanie diody od podłoża i trzeba by było ją przelutować bądź wymienić podłoże z diodą. W najgorszym wypadku sterownik, ale tutaj powątpiewam. Jeżeli masz Biscotti, to może coś z trybami Ci się stało, ale piszesz że jest to stara wersja więc podejrzewam że masz edycje z 3/5 trybami.
u Ciebie to ciezko znalezc bo teraz nawet tego nie widze, tu co wrzucilem to jest opisu dotyczacego tylko C8, konkretnie to opisali wiec udalo sie odnalezc 🙂
zrodlo: https://zeroair.org/2016/08/08/convoy-c8-xpl-hi-u6-3a-flashlight-review/
Mam większość latarek Convoy do omówienia, gdybym miał wstawiać w każdym wpisie to samo o sterowniku to bym się dublował jak szalony. Link do kompendium o sterownikach wrzucę przy okazji aktualizacji wpisu.
mam inny problem. Latarka C8 w trakcie swiecenia ma tylko tryb gasniecia co ok 3-4s, nie moge zmienic tego trybu. Wydaje mi sie ze wczesniej swiecila normalnie swiatlem stalym. Da sie to zmienic czy sterownik do wymiany? jesli tak to jaki polecisz?
Sterownik Biscotti, czy inny ? Jaki ? Próbowałeś z innymi ogniwami ?
WLansie nie wiem jaki tam aktualnie jest. To bylo kupowane chyba z dresslily juz dosc dawno temu tyle ze rzadko uzywalem. Ok sprobuje jeszcze uzyc innego ogniwa choc wiem ze na tym dobrze dzialalo a to co mam to LG.
Obstawiam driver, ale ciężko mi tak strzelać zdalnie.
zdjecia poszly 🙂
Convoy c8, na oko z podstawowym sterownikiem 3/5 grup.
a ktory polecasz zeby kupic?
– Astrolux S1 BLF A6 A17DD-L FET+1 2.8-4.35v 7/4 Modes LED Flashlight Driver
-Convoy Flashlight Torch Lanterna Driver New Firmware 7135×3/7135×4/7135×6/7135×8 17mm
– Sofirn New C8A C8T Driver 2 Groups Circuit Board Anti-reverse LED Driver Chip mode memory
Osobiście Astrolux lub Biscotti. Zależy jakie tryby potrzebne Ci są w latarce.
Najprostsze, najlepiej stale swiatlo z kilkoma stopniami jasnosci.
To chyba Astrolux, nie jest przekombinowany. Co i jak z nim wygląda masz opisane tutaj https://diodek.pl/podstawowa-wiedza-na-temat-sterownikow-do-latarek-convoy-astrolux-i-nie-tylko-kompendium/#sterownik_blf_a6_astrolux_s1
ok problem rozwiazany 🙂
rozladowany aku, podpinalem drugi i bylo to samo bo tez nie byl naladowany. Dopiero znalazlem artykul z opisem tym do C8:
Default mode:
2 groups
Group 1 (3-Mode): 5% > 40% > 100%
Group 2 (5-Mode): 5% > 40% > 100%> Strobe> SOS
Notes:
1. **Mode memory function**: if the flashlight is turned on more than 3 seconds, current mode can be memorized.
Turn it off and then turn it on, still the original mode. If less than 3 seconds, turn it off and then turn it on, it goes
into the next mode.
2. **Low voltage protection** function: when the voltage of battery is 2.9-3.1V, the flashlight flashes 2 times/sec with
low brightness, it’s a low voltage alarm.
3. **Battery reverse protection**: if your battery is reversed, don’t worry, no any problem will happen.
i jak okazuje sie sterownik tak ma ze miga jak bateria jest juz slaba, wrocilo wszystko do normy po naladowaniu.
Dzieki wielkie za chec pomocy 🙂
To sprawdzałeś latarkę na nienaładowanych ogniwach ? 🙂
Identyczne informacje masz u mnie napisane, i po polsku 😀 https://diodek.pl/podstawowa-wiedza-na-temat-sterownikow-do-latarek-convoy-astrolux-i-nie-tylko-kompendium/#podstawowy_sterownik_convoy
Witam,jestem od niedawna „nieszczęśliwym”posiadaczem latarki Convoy C8 a mój kłopot polega na tym że odpadła mi dioda od płytki i mam zagadkę jaki typ był tam zamontowany bo z tego co poczytałem to opcji jest wiele.Szkoda mi jej bo nieźle świeciła i przydawała się w pracy z podstawowych informacji mogę podać że sterownik ma dwie grupy 3 lub 5 trybów, barwa światła biała ciepła,kolor korpusu szary.Będę wdzięczny za pomoc.
Cześć.
Chcesz wymienić na ślepo czy jesteś pewny że dioda jest zniszczona ? Można ją ponownie zalutować, w większości przypadków taka usterka jest do naprawy.
Uff ! udało się ją przylutować z powrotem z pomocą kolby i nawet działa,ciekawe jak długo ;)Zastanawia mnie dlaczego pomiędzy korpusem a odblaskiem jest szczelina około 0,5 mm i trochę pierścień dociskający szkło nie schodzi się z korpusem na całym obwodzie,boję się to mocniej dokręcić żeby znowu nie urwać diody. Ogólnie średnio to jest spasowane wygląda to jakby płytka diody była za gruba,jak wyjmę odblask to się wszystko pięknie skręca i żadnych szpar nie ma.
Jak dioda będzie dobrze wycentrowana to nie ma prawa nic się stać. Na spokojnie rozłóż i poskładaj wszystko, musi być dobrze. Gwinty dobrze masz skręcone ? Tam nie ma prawa nic się ruszać. Podłoża pod diodę nigdy nie są za grube 🙂 Przerobiłem trochę c8 i nigdy takiego problemu nie miałem. Dociśnij może podłoże, a najlepiej po je wyjmij, wyczyść i daj dobrej pasty.
Witam. Szukam latarki co może zastąpić Mactronic 780. Myślę nad Convoy C8 SMO. Mam problem z doborem barwy 1a vs 4c. Z obecnej jestem zadowolony, ale nigdzie w specyfikacji nie ma wzmianki o barwie, a na oko zimna. Ogólnie zależy mi na zasięgu. Od razu wymieniłbym ładowarkę. Tu z kolei myślę nad Nitecore i2. Zależy mi aby była sieciowa, a nie USB (aczkolwiek jak coś jest godnego polecenia to wysłucham). Ostatni problem dotyczy akumulatorów. Z racji tego, że PANASONIC NCR18650B jest trudno dostępny, u zaufanych sprzedawców, szukam alternatywy. Doradzi ktoś?
Cześć. Ogólna zasada to im zimniejsza barwa, tym więcej lumenów Ci wypluje. Na odpowiedź jaka barwa najlepsza powiem to co zwykle – żadna. Każdy z nas jest inny i nie ma jednoznacznej odpowiedzi która barwa będzie idealna. Skoro dopiero kupujesz c8, i chcesz większy zasięg, to celuj w diody XPL-HI. Ładowarek jest multum, jeżeli chcesz mieć bezpośrednio zasilanie z 230 V, i to jest głównym wyznacznikiem dla sprzętu który chcesz nabyć, to możesz śmiało kupować. Są inne modele też godne polecenia ale wszystko zależy od kwoty którą chcesz przeznaczyć, kraju zakupu i to czego żądasz od sprzętu (ma tylko ładować czy chcesz też inne bajery). Ogniwa warte uwagi wymieniałem w tym wpisie https://diodek.pl/kompendium-wiedzy-o-akumulatorach-li-ion-18650/
Dziękuję za odpowiedź. Dopytam jeszcze o ładowarkę. Czy „Polskie” everActive LC-2100 będzie również dobra? Jednak latarka do celów służbowych i wolałbym mieć sprzęt jakościowo dobry.
Owa „polska” LC-2100 to klon Chińśkiej LiitoKala Lii 260 Lii 300 🙂 Tego modelu nie zasilisz z 230 V bezpośrednio. Ona jest na zewnętrzny zasilacz. Powiedz mi proszę jaki masz budżet na ten sprzęt ?
Zewnętrzny zasilacz wcale mi nie przeszkadza. Budżet: najlepiej 100-120 zł na ładowarkę i dwa akumulatory (wiadomo jak uda się coś tańszego ale jakościowego dobrego to najlepiej), bo latarka to będzie Convoy C8.
To faktycznie może weź tą ładowarkę Nitecore. Mają dobre jakościowo produkty, a awaryjność to jak zawsze loteria. Może warto minimalnie zwiększyć budżet i kupić np. Nitecore d2, oprócz 18650 ładuje też „tradycyjne” paluszki. Z tańszych alternatyw, o podobnej funkcjonalności, masz właśnie everActive. Ich ładowarek nigdy nie miałem w ręku bo kupuję ich „chińskie oryginały” jakkolwiek to brzmi 😉 Na ogniwach możesz trochę oszczędzić kupując z rozbiórki. Mam w Łodzi swoje miejsce gdzie się zaopatruję w nie i nie narzekam. Jak masz obawy do takich ogniw, to kup sobie nowe ogniwa, byle markowe.
W takim układzie wezmę jednak i2. Do zwykłych paluszków mam już ładowarkę i o dziwo jest nią everActive 😀 sprawdza się już drugi rok i jest ok. i2 zamówię w PL, bo widzę, że cena ta sama a przynajmniej 12 msc gwarancji będzie (mhut.pl), a akumulatorki wezmę nowe, bo jednak ważna jest dla mnie niezawodności (charakter pracy i tez w wspomnianym sklepie są moje PANASONIC). Dziękuję za pomoc. Mactronic 780 ma w zestawie ładowarkę, zwykłą jak LiitoKala Lii 100 ale bez wskaźnika stanu naładowania, więc każda ładowarka to będzie przeskok, a sezon jesienny już się zbliża to i rowerowe lampki będą ładowane.
Nie ma sprawy.
Gwarancję możesz mieć nawet i jeden tydzień, a na stronie mogą pisać co chcą. W kraju masz rękojmie na dwa lata przy zakupie towaru na osobę fizyczną. Są wyjątki od tego, ale w przypadku ładowarki masz 2 lata „gwarancji”. Pamiętaj o tym.
Witam,
Kupiłem Concoy’a C8 i mam problem ze zmianą grupy trybów. Odpaliłem ją i świeci wyłącznie w 2 trybach, powiedzmy low i hi. Jak zmienić grupę?
Witam. A nie kupiłeś czasem c8 ale Ultrafire ? Wrzuć jakieś zdjęcie latarki aby było widać ją w całości.
Diodku, super. A co powiesz na temat Astrolux c8 xp-l? Chcę ją kupić, jest akurat na promo w GB. Bardziej od tej zwiększonej mocy w porównaniu do C8 Convoya ciekawi mnie ten nowy sterownik.
Te latarki co chwila są w jakiś promocjach. A co takiego w tym sterowniku Cię ciekawi ?
W dniu 2018-05-22 o 12:18, Disqus pisze:
Witam.Masz może możliwość odsprzedania reflektora SMO do c8,mój się uszkodził a nie mogę go nigdzie znależć albo podania namiarów gdzie u nas można dostaćoprócz Chin.Pozdrawam.
Hej. Pomijając popularne portale aukcyjne to zajrzyj jeszcze na forum swiatelka.pl. Ja nie mam aktualnie zapasowego reflektora do c8.
W dniu 2018-03-09 o 03:07, Disqus pisze:
ok dzięki pozdrawiam.
W dniu 9 marca 2018 12:42 użytkownik Disqus napisał:
Szczegół ale denerwujący, smycz ma być inaczej zamocowana, trzeba ją przewlec przez te dwa dedykowane otwory. Wtedy można latarkę postawić pionowo.
Pomysł fajny, ale patrząc na nagrzanie się Convoya c8, przy sterowniku 2.8A, i postawienie go na dupce jako świeczki, nie jest najlepszym pomysłem. Po kilkunastu minutach w zamkniętym pomieszczeniu ledwo będzie można dotknąć latarkę. Domyślnie smycz jest tak mocowana by wygodniej było ją owinąć wokół dłoni.
W dniu 2018-02-08 o 22:26, Disqus pisze:
Witam. Jak mogę zmienić tryb w latarce? W latarce Ultrafire c8 mam sterownik AMC7135*12
Hej. Tryby tam się zmienia jak w Convoyach. Musisz z lekko, i z wyczuciem, nacisnąć guzik (włącznik). AMC to nie sterownik, one tylko regulują prąd. Z tego co piszesz to wychodzi na to że masz 4.2 A natężenie, a to raczej nie możliwe w fabrycznych modelach Ultrafire. Chyba że latarka jest od jakiegoś modera.
Chodziło mi o zmianę na low mid hi. Bo jak na razie jest low mid hi strob sos.
To nie zrobisz tego na fabrycznym sterowniku z Ultrafire, on nie ma takiej opcji. To jest inny sterownik niż w Convoy c8, gdzie możesz przeskakiwać między trybami.