Testy dronów, latarek, gadżetów i oświetlenia rowerowego
  • TECH
    Wielki test przewodów USB-C typu C-C

    Wielki test przewodów USB-C typu C-C

    Test przewodów USB-C A-C

    Wielki test przewodów USB-C typu A-C

    test kabli microUSB

    Wielki test przewodów microUSB

    Opaska FIMI X8 SE

    Opaska transportowa zabezpieczająca do drona FIMI X8 STARTRC

    Silikonowe osłony dron fimi x8 se

    Silikonowe osłonki na silniki drona FIMI X8 2018 2020

    Osłona na piota drona fimi x8 se 2018 2020 Fsum

    Osłona przeciwsłoneczna do pilota FIMI X8 2018 2020 i nie tylko

    Osłona na gimbal FIMI X8 SE gimbal protector

    Osłona na gimbal FIMI X8 SE 2018 2020 – gimbal protector

    Lądowisko STARTRC 80 cm

    Lądowisko dla drona STARTRC 80 cm

    kamerka akaso v50 elite

    Recenzja i test w terenie kamery sportowej AKASO V50 Elite

    Xiaomi HUAMI Amazfit 2 Stratos - Sportowy smartwatch

    Xiaomi HUAMI Amazfit 2 Stratos – Sportowy smartwatch

  • Latarki
    • Wszystko
    • Latarki mix
    Nitecore TIKI – latarka typu brelok z dużą mocą i akumulatorem

    Nitecore TIKI – latarka typu brelok z dużą mocą i akumulatorem

    Mała latarka led z Biedronki

    Mała i tania latarka z Biedronki z diodą LED 🎥

    kody rabatowe

    Temat zbiorczy zniżek i rabatów dla czytelników

    Armytek ZIPPY ES

    Armytek ZIPPY ES (Extended Set) + zniżka w sklepie armytek.pl | UPDATE 12.04.2020

    Astrolux FT03s

    Astrolux FT03s – latarka typu szperacz z diodą STB 90.2 🎥

    KDLight c8.2 XHP 50.2 18650 SMO

    KDLitker c8.2 (XHP 50.2) – czyli Convoy c8 na sterydach :)

    Lumintop b01 latarka rowerowa

    Lumintop B01 – świetna latarka rowerowa i alternatywa Convoy s2+ z kolimatorem (YouTube)

    latarka z biedronki cob lethe 4 zł

    Latarka z Biedronki (Lethe) na diodzie COB za 4 złote 🎥

    Tani kon Convoy s2+

    Recenzja i test latarki Yunmai Y3 (klon Convoy s2+) 🎥

    X2R latarka z wbudowaną ładowarką na ogniwa 18650

    Recenzja i test latarki EagleEye X2R (film)

  • Latarki Convoy
    • Wszystko
    • Convoy - pozostałe modele
    • Convoy seria "BD"
    • Convoy seria "c"
    • Convoy seria "L"
    • Convoy seria "M"
    • Convoy seria "s"
    • FLIR
    • News
    Kolorowe latarki Convoy s2+

    Test latarek Convoy s2+ z kolorowymi diodami

    Nagrzewanie się latarki Convoy s2+, Osram KR CSLNM1.23 (czerwona dioda) 2.5A

    Nagrzewanie się latarki Convoy s2+, Osram KR CSLNM1.23 (czerwona dioda) 2.5A

    Nagrzewanie się latarki Convoy M21C-U XHP70.2, sterownik 5A

    Nagrzewanie się latarki Convoy M21C-U XHP70.2, sterownik 5A

    Nagrzewanie się latarki Convoy L21A XHP50.2 3V, sterownik 6A

    Nagrzewanie się latarki Convoy L21A XHP50.2 3V, sterownik 6A

    Nagrzewanie się latarki Convoy s2+ XHP50.2 3V, sterownik 5A (DIY)

    Nagrzewanie się latarki Convoy s2+ XHP50.2 3V, sterownik 5A (DIY)

    Convoy M21A KW CULPM1.TG

    Nagrzewanie się latarki Convoy M21A KW CULPM1.TG, sterownik 6A

    Convoy M26C XHP70.2

    Nagrzewanie się latarki Convoy M26C XHP70.2, sterownik 6A

    Nagrzewanie się latarki Convoy c8+ XPL-HI U6-4C, sterownik 2.8A

    Nagrzewanie się latarki Convoy c8+ XPL-HI U6-4C, sterownik 2.8A

    Nagrzewanie sie latarki Convoy s2+ 2.8A

    Nagrzewanie się latarki Convoy s2+ XM-L2 U2-1A, sterownik 2.8A

    Convoyowe newsy XI

    Convoyowe newsy XI

    • FLIR
    • News
      Convoyowe newsy XI

      Convoyowe newsy XI

      Convoyowe newsy X

      Convoyowe newsy X

      Convoyowe newsy IX

      Convoyowe newsy IX

      Convoyowe newsy viii

      Convoyowe newsy VIII

      Convoyowe newsy VII

      Convoyowe newsy VII

      Convoyowe newsy VI

      Convoyowe newsy VI

      kody rabatowe

      Temat zbiorczy zniżek i rabatów dla czytelników

      Convoyove newsy v

      Convoyowe newsy V UPDATE 14.01.2020

      Convoyowe newsy IV

      Convoyowe newsy IV

  • Rower
    Test kubka termicznego Contigo Byron

    Test kubka termicznego Contigo Byron 470ml cz. 1 – kubek jako bidon rowerowy 🎥

    Pagao 300lm

    Tania lampka rowerowa z wbudowanym akumulatorem i „odcięciem”

    Lampka rowerowa zasilana z USB

    Genialna lampka rowerowa na przód z odcięciem (zasilanie z USB)

    lampka rowerowa z Aliexpress z diodą COB

    Tania lampka rowerowa z diodą COB z Aliexpress

    Lumintop b01 latarka rowerowa

    Lumintop B01 – świetna latarka rowerowa i alternatywa Convoy s2+ z kolimatorem (YouTube)

    Kanał diodka na YouTube

    Test 3 lampek rowerowych na YouTube

    Convoy s2+ MINI RED XPG2

    Convoy s2+ z czerwoną diodą XP-E2 – tylna lampka rowerowa

    Nawodnienie organizmu podczas treningu (podstawy)

    Nawodnienie organizmu podczas treningu (podstawy)

    Co warto zabrać do jedzenia na przejażdżkę rowerową (porada)

    Co warto zabrać do jedzenia na przejażdżkę rowerową (porada)

  • Akumulatory
    Wielki test przewodów USB-C typu C-C

    Wielki test przewodów USB-C typu C-C

    Test przewodów USB-C A-C

    Wielki test przewodów USB-C typu A-C

    test kabli microUSB

    Wielki test przewodów microUSB

    Tani powerbank z Chin 30000mAh

    PowerBank 30000 mAh z AliExpress za 15$

    Kompendium wiedzy o akumulatorach Li-ion – 14500, 18650, 21700, 26650 UPDATE 14.11.2020

    Kompendium wiedzy o akumulatorach Li-ion – 14500, 18650, 21700, 26650 UPDATE 14.11.2020

    Test Chińskich powerbanków z Aliexpress

    Test Chińskich powerbanków (boxów) na ogniwa 18650

    Chiński pakiet 2s 18650

    Chiński pakiet 18650 (2s2p ; 7.4V) w praktyce

    Fake 18650

    Cała prawda o mega pojemnych akumulatorach 18650 (fake 18650)

    Kompendium wiedzy o akumulatorach Li-Ion – 18650 i nie tylko

    Kompendium wiedzy o akumulatorach Li-Ion – 18650 i nie tylko

  • Ładowarki
    Wielki test przewodów USB-C typu C-C

    Wielki test przewodów USB-C typu C-C

    Test przewodów USB-C A-C

    Wielki test przewodów USB-C typu A-C

    test kabli microUSB

    Wielki test przewodów microUSB

    Tani powerbank z Chin 30000mAh

    PowerBank 30000 mAh z AliExpress za 15$

    GC Power Source 75W

    GC Power Source 75W – recenzja uniwersalnej ładowarki USB UPDATE 24.07.20

    Test Chińskich powerbanków z Aliexpress

    Test Chińskich powerbanków (boxów) na ogniwa 18650

    OPUS BT 3100 - wymiana wentylatora

    Wymiana wentylatora w ładowarce OPUS BT-C3100

    LiitoKala Lii 100B – krok w tył marki LiitoKala

    LiitoKala Lii 100B – krok w tył marki LiitoKala

    LiitoKala Lii 202 – test większego brata Lii 100

    LiitoKala Lii 202 – test większego brata Lii 100

    Wielki test ładowarki LiitoKala Lii 100

    Wielki test ładowarki LiitoKala Lii 100

  • DIY
    Test Chińskich powerbanków z Aliexpress

    Test Chińskich powerbanków (boxów) na ogniwa 18650

    wymiana pasty convoy s2+

    Wymiana pasty termoprzewodzącej w latarce Convoy s2+

    Sterownik do latarki Convoy BLF Astrolux

    Podstawowa wiedza na temat sterowników do latarek Convoy, Astrolux i nie tylko (kompendium)

    Convoy s2+

    Pomiar prądu Convoy s2+. Znaczenie przewodów pomiarowych oraz akumulatora

    Convoy s2+

    Naprawa najczęściej występującej usterki w latarce Convoy s2+

    Convoy s2+

    Rozkładanie i składanie latarki Convoy s2+ krok po kroku

    OPUS BT 3100 - wymiana wentylatora

    Wymiana wentylatora w ładowarce OPUS BT-C3100

    Wymiana reflektora na kolimator w latarce Convoy s2+

    Wymiana reflektora na kolimator w latarce Convoy s2+

  • Kontakt
piątek, 16 kwietnia, 2021
Brak wyników. Wybierz inną frazę do wyszukiwania
Pokaż wszystko
Testy dronów, latarek, gadżetów i oświetlenia rowerowego
Brak wyników. Wybierz inną frazę do wyszukiwania
Pokaż wszystko
Testy dronów, latarek, gadżetów i oświetlenia rowerowego

Kompendium wiedzy na temat latarki Convoy c8

Diodek by Diodek
4 lata temu
w Convoy seria "c"
A A
51
Diodek.pl Latarki Convoy Convoy seria "c"
UdostępnijTweetnijWyślij

Każdy kto spotkał się z Convoy s2+, usłyszał i o modelu Convoy c8. W skrócie, c8 jest typowym szperaczem. Idealnie sprawdzi się w miejscach gdzie potrzeba względnie małej latarki z dobrym reflektorem i naprawdę sensownym zasięgiem. Dodając do tego atrakcyjną cenę, jak na te możliwości, mamy popularność murowaną. Przy użyciu słabszych trybów mocy nadaje się też jako EDC. Często przewija się też jako propozycja lampki rowerowej, mając za sobą tylu samo zwolenników co przeciwników.  Skoro jest taka fajna, to gdzie tkwi jej sekret ? Jak jest zbudowana ? W której roli sprawdzi się najlepiej ?


Aktualizacja wpisu
03.09.2019:
Poprawki kosmetyczne

30.09.2018:
Dodane zdjęcia c8 w terenie (na początku galerii)

18.09.2018:
Zaktualizowane linki zakupowe

19.06.2018:
Dodany odnośnik do wpisu o latarce Convoy c8+
Dodany punkt Odprowadzanie ciepła w praktyce
Mała rozbudowa galerii
Dodany punkt Gdzie kupić Convoya c8

Spis treści
Podstawowe informacje dotyczące latarki Convoy c8
Czas na mały striptiz, czyli rozbieramy Convoy c8
Odprowadzanie ciepła w praktyce
Modyfikacja Convoy c8
Kilka słów na koniec
Gdzie kupić Convoya c8
Galerianka 🙂

Następca Convoya c8 czyli Convoy c8+

Podstawowe informacje dotyczące latarki Convoy c8

  • Model : Convoy c8
  • Waga : niecałe 150 g. (bez akumulatora)
  • Wymiary : ~ 14,4 cm długości x 4,5 cm (reflektor). Średnica tuby (uchwyt) to ~ 2,5 cm
  • Dostępne kolory do wyboru :
    • Czarny (Black)
    • Szary (Grey, NOWOŚĆ !)
    • Srebrny (Silver)
  • Zasilanie :
    • Akumulator 18650
      • Możliwość rozbudowy poprzez przedłużkę i wsadzenie dwóch akumulatorów (UWAGA ! Zwiększa to napięcie i fabryczny sterownik nie da sobie z tym rady !)
  • Najpopularniejsza dostępna moc sterownika :
    • 2.8 A
  • Najpopularniejsza wersje sterownika :
    • 2 grupy, 3 lub 5 trybów

 

Czas na mały striptiz, czyli rozbieramy Convoy c8

 

Convoy c8 reflektor

Convoy c8 tuba

Convoy c8 włącznik dupka

 

Na powyższych zdjęciach widzicie nową wersję c8, ze zintegrowaną pigułą. Starsza wersja miała ją wykręcaną. Gdy ktoś z Was planuje zakup tej latarki, polecam tą ze zdjęć, chociaż odnalezienie starej wersji w sprzedaży jest mało prawdopodobne. Chyba że kupujecie używkę, to już inna mowa.

 

Modyfikacja Convoy c8

Jeśli chodzi o modyfikacje, to już nie ma tutaj takiego pola manewru jak w przypadku modelu s2+, ale kilka rzeczy fabrycznych można poprawić. Ograniczę się jednak tylko do podpunktów, ponieważ każdą z tych czynności opisałem, ze zdjęciem, we wcześniej napisanym artykule pt. kompendium wiedzy na temat latarki Convoy s2+.

  • Na start, wymiana fabrycznego reflektora SMO na OP
    • SMO – reflektor który lepiej skupia światło, dobry gdy chcemy dalekiego zasięgu. Wiązka światła która z niego płynie jest bardziej skupiona.
    • OP – on pełni rolę „zmiękczacza”. W nim stracimy nieco na zasięgu, ale nie ma też takiego efektu skupienia jak w przypadku SMO.

Wymiana podłoża na markowe, np. Noctigon. Fabrycznie i tak jest dobrej jakości miedziane podłoże (w przypadku diody XPL), i jedyny sensowny zabieg tutaj, to wymiana pasty znajdującej się pod nim na coś markowego. Tak więc bez zmiany mocy, MPCB (podłoże) można spokojnie zostawić to co jest. Gdy idziemy w większą moc, warto już pomyśleć o podmianie na markowe typu SinkPAD czy Noctigon. Jeżeli mamy diodę XM-L2 to możliwe jest że traficie podłoże z aluminium, wtedy wymiana pasty to niezbędne minimum.

Skalp diody jest mało spotykany ponieważ najpopularniejsza wersja diody z Convoyem c8 to XPL HI V2-1A (zimna biała), a jej nie da się oskalpować. Niżej na pierwszym planie widać diodę XPL HI, a zaraz za nią XM-L2. Jak sami widzicie XPL już fabrycznie jest idealnie płaska.

Wymiana diody na inną, tzn. na taką z inną barwą. Mimo wszystko najczęściej montuje się tutaj białą, najlepiej nadaje się do szperaczy. Niestety w warunkach dużej mgły, traci swoje walory, i cieplejsze barwy są lepsze. W sieci też spotkać można modyfikację c8 na 3 diody, ale nie jest to bardzo popularny zabieg.

Wymiana diody na o wiele mocniejszą i nie chodzi mi tutaj o wymianę np. XM-L2 na XPL HI, ale o wrzucenie np. XHP 50. To już duża bestia 🙂

 

Dioda XPL-HI i XHP50

 

W skrócie, c8 jest większa od s2+, i w niej można dość często spotkać modyfikacje z XHP 35 / XHP 50.x na pokładzie, ale to często droga donikąd. Wszystko jest fajne (czytaj ilość lumenów), ale na papierze / monitorze. W praktyce mamy efekt „wow” przez bardzo krótki czas. Jest to też dobre by poszpanować przed znajomymi. Może też okazać się przydatnym rozwiązaniem gdy potrzebujemy dość dużą ilość światła, lecz przez krótki czas. Takie mody to już ciut grubsza sprawa, an diodzie się nie kończy.

Mostkowanie sprężyny jest mile widziane w tym modelu. Krążek na sprężynce też. O sensowności tego rozwiązania można by dużo rozmawiać. Najważniejsza jest tutaj zastosowana sprężyna, a konkretnie materiał z którego jest zrobiona. Oczywiście mostek tak czy siak nie zaszkodzi. Pamiętać jedynie należy aby zrobić to z elastycznego przewodu, który przy pracy mechanicznej nie pęknie.

Podmiana sterownika ? Żaden problem. Ale patrząc na fakt że jest to typowy szperacz, i liczy się moc, to podmiana była by chyba w tył, tzn. ograniczenie mocy. Są osoby które wyciskają i tak grubo ponad 2000 lm (fabrycznie oscyluje w okolicy 800 – 900 lm).  Niestety w tym momencie to już robi się grzejnik, i efekt „pełnej mocy”, nie trwa długo – jest to zwyczajny bajer, i tyle. Inna sprawa gdy używamy jej na rower, tutaj większa ilość trybów świecenia teoretycznie była by wskazana, łatwiej dobrać idealny dla siebie. Wadą natomiast jest „przeklikiwanie” przez wszystkie tryby, w szczególności podczas jazdy na rowerze.

Smarowanie gwintów na pewno jej nie zaszkodzi. W przypadku używania jej w kiepskich warunkach atmosferycznych dodatkowo smar będzie uzupełniać rolę uszczelek.  Jak wspomniałem przy wpisie dotyczącym s2+, użyjcie dobrej jakości smaru i będzie dobrze. Kupowanie „dedykowanych” rozwiązań to, moim zdaniem, kasa w błoto.

I to by było na tyle moi mili. C8 nie jest latarką stworzoną do modyfikacji, a przynajmniej nie jest to aż tak popularne, jak przy latarce Convoy s2+. Jest kupowana głównie ze względu na dość daleki zasięg, realnie około 100 – 200 metrów, zależnie od pogody i terenu. Oczywiście dane te mogą ulec zmianie, z racji mnogich konfiguracji. Gdy zamontujemy słaby sterownik, bądź użyjemy tandetnych akumulatorów, to i 100 metrów może być wyzwaniem. Możecie w sieci spotkać też fabryczne latarki Convoy c8, bądź chińskie podróbki, osiągające zasięg 500 metrów… Komentarz tego jest całkowicie zbędny.

Osobiście uważam c8 za genialne uzupełnienie s2+ z kolimatorem w roli tzw. długich świateł przy naszych dwóch kółkach. Przy jeździe nocą w lasach, bądź poza terenem zabudowanym, gdzie latarnia jest rarytasem, ten duet nigdy mnie nie zawiódł. Widzę wszystko co trzeba. S2+ świeci mi pod nosem szeroko, a c8 ostrzega mnie co będzie za 50 – 100 metrów. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie aby używać c8 samodzielnie, wtedy po mieście warto jechać ciągle z najsłabszym trybem (opinie znajomych używających tylko c8).

 

Odprowadzanie ciepła w praktyce

Latarki Convoy są znane z tego że lubią się nagrzewać. Dla porównania dwie wersje : 2.8 A i 2.1 A. Obie na diodach neutralnych XPL-HI. Latarki w wersjach fabrycznych. Czujnik temperatury jest wciśnięty w gwinty między tubą a reflektorem.

Wersja ze sterownikiem 2.8 A (3/5 grup)

 

Temperatura minimalna : 25

Temperatura maksymalna : 66

 

Wersja ze sterownikiem 2.1 A (3/5 grup)

 

Test nagrzewania Convoy c8 2.1A 100% mocy

 

Temperatura minimalna : 25

Temperatura maksymalna : 54

 

Mimo różnicy 12 stopni, na korzyść Convoya ze sterownikiem 2.1 A, i tak po dłuższym czasie nie utrzymacie latarki w ręku. Będzie parzyło, i to solidnie.

Kilka słów na koniec

Oczywiście i c8 też ma swoje mniej, lub bardziej, udane klony. Najpopularniejszy to UltraFire c8. Gdyby manipulować słowami, można bardzo ładnie kogoś wykukać wciskając UF jako Convoya. I niestety, ale to nie jest żart, a przykład z życia wzięty. Co tu dużo gadać, klikniecie na link i wszystko będzie jasne.

I to, w zasadzie, by było na tyle. Convoy c8 stworzony do modyfikacji nie jest. W wersji fabrycznej znajdą się detale do poprawy. Po takich zabiegach mamy bardzo fajną latarkę, o dużym zasięgu i w świetnej cenie. Oczywiście nic stoi na przeszkodzie aby używać tego modelu bez modyfikacji. To samo tyczy się s2+, czy innych Convoy-ów. Nie dajmy się zwariować że modowane latarki, to jedyne słuszne modele. Główną ich zaletą jest gwarancja, z którą w przypadku fabrycznych modeli, różnie bywa. Kolejną zaletą jest zakup lokalnie, tj. w kraju. Dla wielu z Was pewnie to duża wygoda. Która wersja lepsza, modowana, czy nie, to już Wasz wybór.

Gdzie kupić Convoya c8

Bezpośrednie linki niżej, bądź zapraszam na stronę Kody z Chin gdzie są kupony do latarek, ładowarek i nie tylko.

Convoy c8 CZARNY XPL-HI ; 2.8 A ; 3/5 grup ; dioda do wyboru

Convoy c8 SREBRNA XPL-HI ; 2.8 A ; 3/5 grup ; dioda do wyboru

Convoy c8 GREY XM-L2 ; 2.8 A ; 3/5 grup ; dioda do wyboru

 

CZĘŚCI :

ETUI nylonowe

Reflektor OP (domyślnie jest SMO)

Stalowy bezel

Zdalny włącznik do c8

Szybka do Convoy c8

Podświetlany włącznik do latarki Convoy (niebieski)

Podświetlany włącznik do latarki Convoy (pomarańczowy)

Klips wciskany

Klips dokręcany

Sterownik z nowym oprogramowaniem – Biscotti

Galerianka 🙂

Odległość do drzewa ~ 85 metrów

 

1 z 3
- +
Convoy c8 LOW
Convoy c8 40%
Convoy c8 HIGH

1. Convoy c8 LOW

2. Convoy

3. Convoy c8 HIGH

 

 

1 z 26
- +
Convoy c8

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

Tagi: c8Convoyconvoy blackConvoy c8convoy greyconvoy silverJaka latarka na rowerSzperacztest
Udostępnij1TweetUdostępnij
Poprzednie wpisy

Lampka rowerowa na przód z 3 diodami i MEGA głośnym dzwonkiem

Następne wpisy

LiitoKala Lii 100B – krok w tył marki LiitoKala

Diodek

Diodek

Fan latarek Convoy i jazdy na rowerze. W wolnych chwilach zagłębia się w latanie dronami. Wychodzi z założenia że "kto się nie rozwija, ten się zwija", czego najlepszym przykładem są nowe tematyki tego bloga.

Następne wpisy
LiitoKala Lii 100B – krok w tył marki LiitoKala

LiitoKala Lii 100B - krok w tył marki LiitoKala

Wszystkiego najlepszego !

Wszystkiego najlepszego !

Kompendium wiedzy o akumulatorach Li-Ion – 18650 i nie tylko

Kompendium wiedzy o akumulatorach Li-Ion - 18650 i nie tylko

Komentowane 51

  1. disqus_wyo6VHyrn8 says:
    3 lata temu

    Witam. Jak mogę zmienić tryb w latarce? W latarce Ultrafire c8 mam sterownik AMC7135*12

    Odpowiedz
    • Michał - Diodek.pl says:
      3 lata temu

      Hej. Tryby tam się zmienia jak w Convoyach. Musisz z lekko, i z wyczuciem, nacisnąć guzik (włącznik). AMC to nie sterownik, one tylko regulują prąd. Z tego co piszesz to wychodzi na to że masz 4.2 A natężenie, a to raczej nie możliwe w fabrycznych modelach Ultrafire. Chyba że latarka jest od jakiegoś modera.

      Odpowiedz
      • disqus_wyo6VHyrn8 says:
        3 lata temu

        Chodziło mi o zmianę na low mid hi. Bo jak na razie jest low mid hi strob sos.

        Odpowiedz
        • Michał - Diodek.pl says:
          3 lata temu

          To nie zrobisz tego na fabrycznym sterowniku z Ultrafire, on nie ma takiej opcji. To jest inny sterownik niż w Convoy c8, gdzie możesz przeskakiwać między trybami.

          Odpowiedz
  2. Cz MO says:
    3 lata temu

    Szczegół ale denerwujący, smycz ma być inaczej zamocowana, trzeba ją przewlec przez te dwa dedykowane otwory. Wtedy można latarkę postawić pionowo.

    Odpowiedz
    • Michał - Diodek.pl says:
      3 lata temu

      Pomysł fajny, ale patrząc na nagrzanie się Convoya c8, przy sterowniku 2.8A, i postawienie go na dupce jako świeczki, nie jest najlepszym pomysłem. Po kilkunastu minutach w zamkniętym pomieszczeniu ledwo będzie można dotknąć latarkę. Domyślnie smycz jest tak mocowana by wygodniej było ją owinąć wokół dłoni.

      W dniu 2018-02-08 o 22:26, Disqus pisze:

      Odpowiedz
  3. maly says:
    3 lata temu

    Witam.Masz może możliwość odsprzedania reflektora SMO do c8,mój się uszkodził a nie mogę go nigdzie znależć albo podania namiarów gdzie u nas można dostaćoprócz Chin.Pozdrawam.

    Odpowiedz
    • Michał - Diodek.pl says:
      3 lata temu

      Hej. Pomijając popularne portale aukcyjne to zajrzyj jeszcze na forum swiatelka.pl. Ja nie mam aktualnie zapasowego reflektora do c8.

      W dniu 2018-03-09 o 03:07, Disqus pisze:

      Odpowiedz
      • maly says:
        3 lata temu

        ok dzięki pozdrawiam.

        W dniu 9 marca 2018 12:42 użytkownik Disqus napisał:

        Odpowiedz
  4. Paweł says:
    3 lata temu

    Diodku, super. A co powiesz na temat Astrolux c8 xp-l? Chcę ją kupić, jest akurat na promo w GB. Bardziej od tej zwiększonej mocy w porównaniu do C8 Convoya ciekawi mnie ten nowy sterownik.

    Odpowiedz
    • Michał - Diodek.pl says:
      3 lata temu

      Te latarki co chwila są w jakiś promocjach. A co takiego w tym sterowniku Cię ciekawi ?

      W dniu 2018-05-22 o 12:18, Disqus pisze:

      Odpowiedz
  5. Dexter4127 says:
    3 lata temu

    Witam,
    Kupiłem Concoy’a C8 i mam problem ze zmianą grupy trybów. Odpaliłem ją i świeci wyłącznie w 2 trybach, powiedzmy low i hi. Jak zmienić grupę?

    Odpowiedz
    • Diodek says:
      3 lata temu

      Witam. A nie kupiłeś czasem c8 ale Ultrafire ? Wrzuć jakieś zdjęcie latarki aby było widać ją w całości.

      Odpowiedz
  6. szeregowy says:
    3 lata temu

    Witam. Szukam latarki co może zastąpić Mactronic 780. Myślę nad Convoy C8 SMO. Mam problem z doborem barwy 1a vs 4c. Z obecnej jestem zadowolony, ale nigdzie w specyfikacji nie ma wzmianki o barwie, a na oko zimna. Ogólnie zależy mi na zasięgu. Od razu wymieniłbym ładowarkę. Tu z kolei myślę nad Nitecore i2. Zależy mi aby była sieciowa, a nie USB (aczkolwiek jak coś jest godnego polecenia to wysłucham). Ostatni problem dotyczy akumulatorów. Z racji tego, że PANASONIC NCR18650B jest trudno dostępny, u zaufanych sprzedawców, szukam alternatywy. Doradzi ktoś?

    Odpowiedz
    • Diodek says:
      3 lata temu

      Cześć. Ogólna zasada to im zimniejsza barwa, tym więcej lumenów Ci wypluje. Na odpowiedź jaka barwa najlepsza powiem to co zwykle – żadna. Każdy z nas jest inny i nie ma jednoznacznej odpowiedzi która barwa będzie idealna. Skoro dopiero kupujesz c8, i chcesz większy zasięg, to celuj w diody XPL-HI. Ładowarek jest multum, jeżeli chcesz mieć bezpośrednio zasilanie z 230 V, i to jest głównym wyznacznikiem dla sprzętu który chcesz nabyć, to możesz śmiało kupować. Są inne modele też godne polecenia ale wszystko zależy od kwoty którą chcesz przeznaczyć, kraju zakupu i to czego żądasz od sprzętu (ma tylko ładować czy chcesz też inne bajery). Ogniwa warte uwagi wymieniałem w tym wpisie https://diodek.pl/kompendium-wiedzy-o-akumulatorach-li-ion-18650/

      Odpowiedz
      • szeregowy says:
        3 lata temu

        Dziękuję za odpowiedź. Dopytam jeszcze o ładowarkę. Czy „Polskie” everActive LC-2100 będzie również dobra? Jednak latarka do celów służbowych i wolałbym mieć sprzęt jakościowo dobry.

        Odpowiedz
        • Diodek says:
          3 lata temu

          Owa „polska” LC-2100 to klon Chińśkiej LiitoKala Lii 260 Lii 300 🙂 Tego modelu nie zasilisz z 230 V bezpośrednio. Ona jest na zewnętrzny zasilacz. Powiedz mi proszę jaki masz budżet na ten sprzęt ?

          Odpowiedz
          • szeregowy says:
            3 lata temu

            Zewnętrzny zasilacz wcale mi nie przeszkadza. Budżet: najlepiej 100-120 zł na ładowarkę i dwa akumulatory (wiadomo jak uda się coś tańszego ale jakościowego dobrego to najlepiej), bo latarka to będzie Convoy C8.

            Odpowiedz
            • Diodek says:
              3 lata temu

              To faktycznie może weź tą ładowarkę Nitecore. Mają dobre jakościowo produkty, a awaryjność to jak zawsze loteria. Może warto minimalnie zwiększyć budżet i kupić np. Nitecore d2, oprócz 18650 ładuje też „tradycyjne” paluszki. Z tańszych alternatyw, o podobnej funkcjonalności, masz właśnie everActive. Ich ładowarek nigdy nie miałem w ręku bo kupuję ich „chińskie oryginały” jakkolwiek to brzmi 😉 Na ogniwach możesz trochę oszczędzić kupując z rozbiórki. Mam w Łodzi swoje miejsce gdzie się zaopatruję w nie i nie narzekam. Jak masz obawy do takich ogniw, to kup sobie nowe ogniwa, byle markowe.

              Odpowiedz
              • szeregowy says:
                3 lata temu

                W takim układzie wezmę jednak i2. Do zwykłych paluszków mam już ładowarkę i o dziwo jest nią everActive 😀 sprawdza się już drugi rok i jest ok. i2 zamówię w PL, bo widzę, że cena ta sama a przynajmniej 12 msc gwarancji będzie (mhut.pl), a akumulatorki wezmę nowe, bo jednak ważna jest dla mnie niezawodności (charakter pracy i tez w wspomnianym sklepie są moje PANASONIC). Dziękuję za pomoc. Mactronic 780 ma w zestawie ładowarkę, zwykłą jak LiitoKala Lii 100 ale bez wskaźnika stanu naładowania, więc każda ładowarka to będzie przeskok, a sezon jesienny już się zbliża to i rowerowe lampki będą ładowane.

                Odpowiedz
                • Diodek says:
                  3 lata temu

                  Nie ma sprawy.
                  Gwarancję możesz mieć nawet i jeden tydzień, a na stronie mogą pisać co chcą. W kraju masz rękojmie na dwa lata przy zakupie towaru na osobę fizyczną. Są wyjątki od tego, ale w przypadku ładowarki masz 2 lata „gwarancji”. Pamiętaj o tym.

                  Odpowiedz
  7. Grzegorz says:
    2 lata temu

    Witam,jestem od niedawna „nieszczęśliwym”posiadaczem latarki Convoy C8 a mój kłopot polega na tym że odpadła mi dioda od płytki i mam zagadkę jaki typ był tam zamontowany bo z tego co poczytałem to opcji jest wiele.Szkoda mi jej bo nieźle świeciła i przydawała się w pracy z podstawowych informacji mogę podać że sterownik ma dwie grupy 3 lub 5 trybów, barwa światła biała ciepła,kolor korpusu szary.Będę wdzięczny za pomoc.

    Odpowiedz
    • Diodek says:
      2 lata temu

      Cześć.
      Chcesz wymienić na ślepo czy jesteś pewny że dioda jest zniszczona ? Można ją ponownie zalutować, w większości przypadków taka usterka jest do naprawy.

      Odpowiedz
      • Grzegorz says:
        2 lata temu

        Uff ! udało się ją przylutować z powrotem z pomocą kolby i nawet działa,ciekawe jak długo ;)Zastanawia mnie dlaczego pomiędzy korpusem a odblaskiem jest szczelina około 0,5 mm i trochę pierścień dociskający szkło nie schodzi się z korpusem na całym obwodzie,boję się to mocniej dokręcić żeby znowu nie urwać diody. Ogólnie średnio to jest spasowane wygląda to jakby płytka diody była za gruba,jak wyjmę odblask to się wszystko pięknie skręca i żadnych szpar nie ma.

        Odpowiedz
        • Diodek says:
          2 lata temu

          Jak dioda będzie dobrze wycentrowana to nie ma prawa nic się stać. Na spokojnie rozłóż i poskładaj wszystko, musi być dobrze. Gwinty dobrze masz skręcone ? Tam nie ma prawa nic się ruszać. Podłoża pod diodę nigdy nie są za grube 🙂 Przerobiłem trochę c8 i nigdy takiego problemu nie miałem. Dociśnij może podłoże, a najlepiej po je wyjmij, wyczyść i daj dobrej pasty.

          Odpowiedz
  8. Minero says:
    2 lata temu

    mam inny problem. Latarka C8 w trakcie swiecenia ma tylko tryb gasniecia co ok 3-4s, nie moge zmienic tego trybu. Wydaje mi sie ze wczesniej swiecila normalnie swiatlem stalym. Da sie to zmienic czy sterownik do wymiany? jesli tak to jaki polecisz?

    Odpowiedz
    • Diodek says:
      2 lata temu

      Sterownik Biscotti, czy inny ? Jaki ? Próbowałeś z innymi ogniwami ?

      Odpowiedz
      • Minero says:
        2 lata temu

        WLansie nie wiem jaki tam aktualnie jest. To bylo kupowane chyba z dresslily juz dosc dawno temu tyle ze rzadko uzywalem. Ok sprobuje jeszcze uzyc innego ogniwa choc wiem ze na tym dobrze dzialalo a to co mam to LG.

        Odpowiedz
        • Diodek says:
          2 lata temu

          Obstawiam driver, ale ciężko mi tak strzelać zdalnie.

          Odpowiedz
          • minero says:
            1 rok temu

            zdjecia poszly 🙂
            Convoy c8
            Convoy c8

            Odpowiedz
            • Diodek says:
              1 rok temu

              Convoy c8, na oko z podstawowym sterownikiem 3/5 grup.

              Odpowiedz
              • minero says:
                1 rok temu

                a ktory polecasz zeby kupic?
                – Astrolux S1 BLF A6 A17DD-L FET+1 2.8-4.35v 7/4 Modes LED Flashlight Driver
                -Convoy Flashlight Torch Lanterna Driver New Firmware 7135×3/7135×4/7135×6/7135×8 17mm
                – Sofirn New C8A C8T Driver 2 Groups Circuit Board Anti-reverse LED Driver Chip mode memory

                Odpowiedz
                • Diodek says:
                  1 rok temu

                  Osobiście Astrolux lub Biscotti. Zależy jakie tryby potrzebne Ci są w latarce.

                  Odpowiedz
                  • minero says:
                    1 rok temu

                    Najprostsze, najlepiej stale swiatlo z kilkoma stopniami jasnosci.

                    Odpowiedz
                    • Diodek says:
                      1 rok temu

                      To chyba Astrolux, nie jest przekombinowany. Co i jak z nim wygląda masz opisane tutaj https://diodek.pl/podstawowa-wiedza-na-temat-sterownikow-do-latarek-convoy-astrolux-i-nie-tylko-kompendium/#sterownik_blf_a6_astrolux_s1

                    • Miner says:
                      1 rok temu

                      ok problem rozwiazany 🙂
                      rozladowany aku, podpinalem drugi i bylo to samo bo tez nie byl naladowany. Dopiero znalazlem artykul z opisem tym do C8:
                      Default mode:
                      2 groups
                      Group 1 (3-Mode): 5% > 40% > 100%
                      Group 2 (5-Mode): 5% > 40% > 100%> Strobe> SOS

                      Notes:
                      1. **Mode memory function**: if the flashlight is turned on more than 3 seconds, current mode can be memorized.
                      Turn it off and then turn it on, still the original mode. If less than 3 seconds, turn it off and then turn it on, it goes
                      into the next mode.
                      2. **Low voltage protection** function: when the voltage of battery is 2.9-3.1V, the flashlight flashes 2 times/sec with
                      low brightness, it’s a low voltage alarm.
                      3. **Battery reverse protection**: if your battery is reversed, don’t worry, no any problem will happen.

                      i jak okazuje sie sterownik tak ma ze miga jak bateria jest juz slaba, wrocilo wszystko do normy po naladowaniu.
                      Dzieki wielkie za chec pomocy 🙂

                    • Diodek says:
                      1 rok temu

                      To sprawdzałeś latarkę na nienaładowanych ogniwach ? 🙂
                      Identyczne informacje masz u mnie napisane, i po polsku 😀 https://diodek.pl/podstawowa-wiedza-na-temat-sterownikow-do-latarek-convoy-astrolux-i-nie-tylko-kompendium/#podstawowy_sterownik_convoy

  9. minero says:
    1 rok temu

    u Ciebie to ciezko znalezc bo teraz nawet tego nie widze, tu co wrzucilem to jest opisu dotyczacego tylko C8, konkretnie to opisali wiec udalo sie odnalezc 🙂
    zrodlo: https://zeroair.org/2016/08/08/convoy-c8-xpl-hi-u6-3a-flashlight-review/

    Odpowiedz
    • Diodek says:
      1 rok temu

      Mam większość latarek Convoy do omówienia, gdybym miał wstawiać w każdym wpisie to samo o sterowniku to bym się dublował jak szalony. Link do kompendium o sterownikach wrzucę przy okazji aktualizacji wpisu.

      Odpowiedz
  10. hndicat says:
    11 miesięcy temu

    hej Diodek, mam nadzieję, że to pierdoła i może masz na to jakiś prosty sposób 🙂 Otóż mam starego Convoya C8 z diodą T6-4C i coś mi musiało w nim paść, ponieważ świeci nie tylko na najniższym trybie i nie da się tego zmienić. Zanim kupię nową latarkę to chciałbym jeszcze ją reanimować (czuje się parszywie, jakbym stracił dobrego kolegę, który służył mi wiele lat) i może niechcący ją wprowadziłem w jakiś dziwny tryb i da się to zresetować? A może wymiana jakiejś części po taniości załatwi sprawę?
    Pomożesz? Będę niezmiernie wdzięczny!

    Odpowiedz
    • Diodek says:
      11 miesięcy temu

      Witaj.
      W najlepszej wersji ogniwo musisz inne zobaczyć, może z tym coś się stało. W średniej wersji obstawiam poluzowanie diody od podłoża i trzeba by było ją przelutować bądź wymienić podłoże z diodą. W najgorszym wypadku sterownik, ale tutaj powątpiewam. Jeżeli masz Biscotti, to może coś z trybami Ci się stało, ale piszesz że jest to stara wersja więc podejrzewam że masz edycje z 3/5 trybami.

      Odpowiedz
  11. hndicat says:
    11 miesięcy temu

    sprawdziłem na 4-różnych ogniwach i niestety bez zmian; dioda też siedzi mocno, więc chyba zostaje ta najgorsza i najmniej prawdopodobna wersja. Przypomniałem sobie jak mój wujek kiedyś kupił „extension tube” do Convoya i jak włożył 2 aku to też mu się tak zrobiło (świeci tylko na najniższym), ale jak dokręci przedłużkę i 2 aku na raz to do dzisiaj świeci mu na średnim (też ma tryby 3/5). Więc to jest objaw zepsutego sterownika? Może u mnie zrobiło się jakieś zwarcie i poszło jak u wujka. Opłaca się szukać, kupować i wkładać nowy sterownik, czy kupować nową? 🙂

    Dziękuję za odpowiedź i życzę miłego weekendu!

    Odpowiedz
    • Diodek says:
      11 miesięcy temu

      Nie zobaczysz zimnego lutu pod diodą gołym okiem, przelutowanie tylko go ewentualnie wykluczy.
      Nie wiem, nie lubię strzelać w takich przypadkach bo to tylko gdybanie. Domyślny sterownik w Convoyach nie jest przystosowany do połączenia szeregowego, więc coś mógł zepsuć.
      Co bardziej się opłaca musisz zdecydować sam, tym bardziej że nie wiadomo co jest de facto zepsute. Kupisz sterownik a finał będzie taki że okaże się dobry i musisz dokupić później diodą z podłożem…
      To jest c8 ze zintegrowaną pigułą czy wykręcaną alu ?

      Odpowiedz
  12. hndicat says:
    11 miesięcy temu

    zdecydowałem, że kupię nową i padło na Convoy M26C i tutaj również chciałbym podziękować za zniżkę u Simona!

    Odpowiedz
    • Diodek says:
      11 miesięcy temu

      Jak uważasz. Nie ma sprawy, korzystaj do woli 🙂 Którą wersję latarki wybrałeś ?

      Odpowiedz
      • hndicat says:
        9 miesięcy temu

        SST40, 4 mode – lubię tę diodę i ten sterownik, bo jak dla mnie jest najwygodniejszy. Niestety nie przyszła do dzisiaj i od ponad miesiąca nie zmienił się status przesyłki w Chinach 🙁

        Odpowiedz
        • Diodek says:
          9 miesięcy temu

          Nie jesteś sam, jedna moja paczka od kwietnia ma status że wysłana z Chin i słuch po niej zaginął. Inna wróciła do nadawcy. Zamieszanie po covid i tyle.

          Odpowiedz
  13. Piotrek says:
    6 miesięcy temu

    Witam.
    A jaka jest różnica między diodami w:
    -Convoy C8 Plus z Nichia 219C
    -Convoy C8 Plus z Luminus SST40
    Szukam „świateł długich” na rower. Która z nich będzie najlepsza w duecie razem z Convoy S2+
    (światło ciepłe).
    Pozdrawiam

    Odpowiedz
    • Diodek says:
      6 miesięcy temu

      Cześć.
      Jeżeli chcesz ciepłe światło to w zasadzie jesteś skazany na Nichia 219C. Ponadto cechuje ją wysokie odwzorowanie barw. SST40 jest mocniejsza, sterownik ma zabezpieczenie termiczne ale pytanie czy potrzebujesz aż takiego potworka. Z drugiej strony SST40 nie musisz cały czas używać na pełnej mocy. Sterownik z oprogramowaniem Biscotti i masz multum trybów co pozwoli Ci na „płynniejsze dawkowanie” ilości światła.

      Odpowiedz
  14. Jakub says:
    2 miesiące temu

    Cześć,
    wymyśliłem sobie zakup C8 ewentualnie C8+, ale chciałbym zapakować w niego 2×18650 z przedłużką, od tygodnia szukam na polsko i angielskojęzycznych stronach jaki sterownik byłby w stanie to udźwignąć i nic konkretnego nie znalazłem. Poratuje ktoś wiedzą na ten temat? W C8+ rozumiem jest ta sama sytuacja. Może bym spróbował ogarnąć kogoś do zmodowania albo próbował sam, ale nie bardzo wiem co potrzebuję.
    Z innej beczki, może jakaś podpowiedź, sprzętu który już w swojej wersji stockowej, ceną, gabarytami i osiągami przypominałby przedłużone na dwa ogniwa C8 i pozwolił oszczędzić sobie roboty.

    Odpowiedz
    • Diodek says:
      2 miesiące temu

      Witaj.
      Zerknij na KDLitkery http://kaidomain.com/Led-Flashlights/kdlitker-flashlights, to dość często „bardziej wypasione c8” i mają opcję przedłużek. Polecam z nimi pogadać co tam Ci potrzeba zamiast wymyślać koło na nowo.

      Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wyprz

Witajcie.

W związku ze zmianą tematyki bloga mała wyprzedaż. W razie pytań proszę pisać. Zawsze można się dogadać 🙂

PS. Jest kilka arkuszy podzielonych na kategorię produktów 😉

Zbiorczy temat zniżek dla czytelników

O stronie

Od 2021 roku tematyka bloga przechodzi na szeroko pojętą dziedzinę TECH / IT. Od teraz na stronie diodek.pl znajdziecie:
- Recenzje gadżetów codziennego użytku
- Testy sprzętów komputerowych
- Oceny akcesoriów do auta
- Porady z dziedziny IT
- Nieco testów i porad akcesoriów rowerowych

Tematyka, stricte, latarek jest wycofywana. Pojawią się recenzje które miały ujrzeć światło dzienne i docelowo, z Convoya, zostanie jedynie tematyka kompendium s2+. Oczywiście kompendium ogniw 18650, 21700 i 26650 będzie nadal rozwijane.

Diodek w Social Mediach

Tag manager

18650 21700 26650 Aliexpress Astrolux biscotti Convoy Convoy c8 Convoy s2+ Convoy s2+ kolimator Convoy s2+ reflektor diodek edc fimi x8 Jaka latarka na rower Jaka ładowarka 18650 jaka ładowarka do 18650 Jakie wybrać latarki na rower kody z chin krótki test lampka LED lampka rowerowa latarka Convoy latarka na rower LiitoKala Nagrzewanie się latarki Convoy Promocje rabaty Simon smo SST20 SST40 Szperacz tania lampka na rower tania lampka rowerowa tania lampka tył Temperatura Convoy Wady i zalety Convoy wbudowana ładowarka XHP 50.2 XHP 70.2 zniżka zniżki ładowarka ładowarka LI-Ion

Instagram

  • Jedna z nowych tematyk bloga i nowość w moich zasobach. Pieruńsko szybki dysk WD :) #wdsn850 #nvmessd
  • #convoys11 #KWCLUPM1.TG #driver8A #diodek
  • Convoy c8+ z diodą Osram Orange - yellow #diodek #Convoy #convoyc8+ #KYCSLNM1.F6
  • #diodek #ConvoyM3-C #Convoy #flashlight

Uprzedzam że wiem tylko czy działa. Zero testów i nie wiem kiedy będą. Może coś na szybko wrzucę na YT.
  • #diodek #Convoy #flashlight #szperacz 
Convoy L21A KW CULPM1.TG 8A
  • #Diodek #Convoy #convoys2plus #LH351D
  • Forum Rowerowe Łódź
  • Forum rowerowe
  • Światełka.pl
  • Z Archiwum D
  • Kontakt

All rights reserved ; Diodek 2017-2021

Brak wyników. Wybierz inną frazę do wyszukiwania
Pokaż wszystko
  • TECH
  • Latarki
  • Latarki Convoy
    • FLIR
    • News
  • Rower
  • Akumulatory
  • Ładowarki
  • DIY
  • Kontakt

All rights reserved ; Diodek 2017-2021

Witaj ponownie :)

Zaloguj się

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist