Convoy c8+ – rewolucja, ewolucja czy krok w tył ?

Marka Convoy nie odpuszcza. Kolejna nowość – Convoy c8+ jest już przetestowana. Było dość dużo zapytań o ten model. Co Was tak do niej ciągnie ? To że jest to nowość na rynku ? Znak „+” daje 10 do mocy ? ? A może liczycie że c8+ jest o wiele lepszą wersją starszego brata czyli Convoya c8 ? Jak by nie patrzeć c8, obok s2+, to najpopularniejszy model tej marki i pewnie stąd ta dociekliwość. Z testów które przeprowadziłem dowiecie się czy warto dopłacać do „plusa” w którym jest faktycznie tylko jedna zmiana nieosiągalna do tej pory przez mody c8.

Trochę newsów ze świata latarki Convoy I (info)

Witajcie. Wpisy te będą telegraficznym skrótem tego co się dzieje w świecie latarek Convoy. Dedykowane są głównie dla tych co interesują się marką, ale nie śledzą w sieci informacji z nią związanych. Będę wrzucać tutaj głównie zdjęcia produktów które mogą się ukazać, są w planach, jak i wersji latarek osób niezwiązanych z marką Convoy. Wszystko uzupełnione kilkoma słowami ode mnie. Na pierwszy rzut piaskowy Convoy L2, kolorowe s2+ oraz s2+ w wersji miedzianej.

Wymiana reflektora na kolimator w latarce Convoy s2+

Ten wpis otwiera nowy dział na stronie – DIY (Do It Yourself – zrób to sam). Będą to poradniki opisujące krok po kroku konkretne czynności związane głównie z latarkami. Na start najpopularniejszy temat – kolimator Convoy s2+. Jego wymiana to rzecz z pozoru banalna, a jednak do dziś wielu ma z tym problem. Najczęściej dotyczy to osób które mają pierwszy raz styczność z Convoyem. Ale spokojnie, wszystko jest do zrobienia. A najlepsze w tym jest to, że nie potrzebujemy żadnych specjalistycznych narzędzi do tej czynności.

Kompendium wiedzy na temat latarki Convoy c8

Każdy kto spotkał się z Convoy s2+, usłyszał i o modelu Convoy c8. W skrócie, c8 jest typowym szperaczem. Idealnie sprawdzi się w miejscach gdzie potrzeba względnie małej latarki z dobrym reflektorem i naprawdę sensownym zasięgiem. Dodając do tego atrakcyjną cenę, jak na te możliwości, mamy popularność murowaną. Przy użyciu słabszych trybów mocy nadaje się też jako EDC. Często przewija się też jako propozycja lampki rowerowej, mając za sobą tylu samo zwolenników co przeciwników.  Skoro jest taka fajna, to gdzie tkwi jej sekret ? Jak jest zbudowana ? W której roli sprawdzi się najlepiej ?

Piaskowy Convoy s2+ – nowy standard w latarkach Convoy ?

Przez długi czas producent marki Convoy nie wydawał żadnego nowego modelu, swojej najlepszej wersji latarki, czyli s2+. Co prawda pojawiły się jej inne kolorki, lecz to był tylko i wyłącznie zabieg kosmetyczny. Sam środek był wciąż ten sam. Słabe aluminiowe podłoże od diodą, pasty tyle co pies napłakał, odpustowe kabelki i „jedyny słuszny” reflektor OP. Sytuację ratowały po części sklepy, i moderzy, którzy zmieniali to małe cudo w prawdziwe bestie. Nie tak dawno jednak coś ruszyło. Pojawił się srebrny Convoy s2+, a na początku tego miesiąca w sprzedaży można było ujrzeć jego piaskową wersję. Czy jednak warto zainwestować w piaskowy Convoy s2+ ? Zobaczmy.

Srebrny Convoy s2+ – nowa jakość latarek Convoy z serii s2+

Jakiś czas temu ukazała się srebrna wersja bardzo popularnej latarki Convoy s2+. W stosunku do poprzedników widać poprawę jeśli chodzi o wykonanie. Nowy wygląd bardzo cieszy oko, chociaż w środku też zostało zmienione co nie co. Osobiście bardzo się cieszę że marka nie zatrzymała się w miejscu, a ciągle rozwija swój flagowy produkt. Jak powszechnie wiadomo, diabeł zawsze tkwi w szczegółach i warto przyjrzeć się bliżej co zostało poddane zmianie w latarce która od kilku lat jest najchętniej wybieranym świecidełkiem do modyfikacji.

Kompendium wiedzy na temat latarki Convoy s2+ UPDATE 08.10.2020

Jest to pierwszy wpis, tego typu, gdzie będę opisywał latarkę marki Convoy, z serii s, konkretnie model s2, od A do Z. Śmiało mogę stwierdzić że jest to pierwszy taki artykuł w internecie, przynajmniej w skali krajowej (jeżeli się mylę koniecznie podzielcie się linkiem) gdzie w jednym miejscu zobaczycie jak jest zbudowana latarka Convoy s2+, powiem co nieco na temat dostępnych części na podmiankę oraz omówię wersję fabryczną i modowaną. Oczywiście nie zabraknie także informacji na temat innych modeli z rodziny s2 / s2+. Dzięki tej lekturze zobaczycie dokładnie co to za cudo którym nie jeden zachwyca się od dawna. Jeżeli zastanawiacie się nad jej kupnem to ten tekst wiele Wam wytłumaczy. Wszystko oczywiście opisane prostym językiem, zrozumiałym dla każdego. Miłej lektury !

Convoy s2+ jako idealna latarka na rower. Dobieramy drugą latarkę.

W moim poprzednim wpisie o latarce Convoy s2+, w charakterze oświetlenia rowerowego, mówiłem pobieżnie o jej zaletach oraz o tym jak skompletować zestaw na start. Ogółem s2+ jako podstawowa, i jedyna latarka, sprawdzi się wyśmienicie, ale jak ktoś już zostanie „oświecony”, to z czasem będzie mu mało i na bank pomyśli o drugiej sztuce (wiem z praktyki… 😉 ). Co dwie „eski” to nie jedna, ale czy aby na pewno to ma sens ? No chyba że zrobimy mix jednej s2+ na reflektorze a drugą z kolimatorem. A może obie na kolimatorze ? Z drugiej strony Convoy c8 był by chyba lepszy, nie ? Na te, i inne pytania, znajdziecie odpowiedź w tekście. Zapraszam.

Convoy s2+ jako latarka na rower i spacer. Kompletujemy zestaw na start UPDATE 28.10.2020

Model 2.1 A czy 2.8 A ? Kolimator czy reflektor ? Akumulator nowy czy używany ? Co z ładowarką ? A uchwyt ? Tutaj znajdziesz odpowiedź na wszystkie pytania. Oczywiście nie tylko o tym będzie mowa. Z tego artykułu dowiesz się na co zwrócić uwagę kupując Convoya, co można w nim zmienić, jakie są modele latarek z rodziny „s” i wiele więcej przydatnych informacji. Na wstępie zaznaczam że treść jest napisana względnie prostym językiem , niekoniecznie technicznym, aby każdy zrozumiał o co chodzi w tym wszystkim. Jeśli dalej będzie coś nie jasne, zapraszam do dyskusji w komentarzach.