23.9 C
Łódź
czwartek, 30 maja, 2024
Strona głównaLatarkiKDLitker c8.2 (XHP 50.2) - czyli Convoy c8 na sterydach :) +...

KDLitker c8.2 (XHP 50.2) – czyli Convoy c8 na sterydach :) + ?

Witajcie. Dziś będzie skromnie w testach gdyż latarka o której mowa w temacie jest już ze mną dość długi czas. Co za tym idzie, niestety nie zrobię jej pełnego omówienia a jedynie testy w terenie. Wiem że dla niektórych to zaleta, więc możecie to potraktować jako ukłon w Waszą stronę 😉

Omawiany model to KDLitker c8.2 który jest w zasadzie „Convoyem c8” z diodą XHP 50.2 (i oczywiście odpowiednim sterownikiem). Do zasilenia tej małej bestii potrzeba jedno ogniwo 18650, wskazane wysokoprądowe. Światło leci w teren dzięki reflektorowi SMO i szybce o wysokiej przepuszczalności.

Sterownik w latarce posiada 4 tryby pracy :

  • 5%
  • 35%
  • 65%
  • 100%

Jak sami przekonacie się na filmie, jest moc. Niestety zasięg lekko kuleje, ale przy tej diodzie można było się tego spodziewać. Jednak jak to z potężnymi diodami bywa, latarka KDLitker c8.2  nagrzewa się dość solidnie (tak, to moje stare testy z nagrzewania się latarek, aktualnie już ich nie robię).

KDLight c8.2

 

I czas pracy

KDLight c8.2 czas pracy

 

Latarkę możecie kupić u źródła lub na Aliexpress. Jak to z Diodkiem bywa, mogę Was poratować kodem zniżkowym na 3% – blf (tak, tak, szału nie ma…), ale lepsze to niż nic, prawda ? 🙂 Niestety kupon nie działa gdy latarka jest w promocji (ale zadziała on też ogólnie na inne produkty).

Jeszcze rzućcie okiem na galerię zdjęć gdy latarka była „cała”. A po wszystkim zapraszam Was do recenzji w terenie w formie video na moim kanale YT (film na końcu).

 

Diodek
Diodek
czyli Michał. Fan dwóch kółek, chociaż częściej siedzi w czterech. Prywatnie dłubie przy komputerach i rozwiązuje problemy tych co klikają, ale nie tam gdzie trzeba. Fan światełek Convoy (co widać po starszych wpisach na blogu), lecz czas pozmieniał priorytety.
Powiązane wpisy

10 KOMENTARZE

  1. Dzięki. Ta BL70 mnie nie bardzo przekonuje – pewnie świetna lampa, ale niekoniecznie dla moich potrzeb. Spróbuję jeszcze coś doczytać o tej c8.2 – na papierze wygląda dobrze. Nie wiem jeszcze jak rozkład światła pod kołem. Chwilowo póki co zostają s2+. Szkoda, że nie ma tam trybu 60-65% – byłby podstawowy roboczy. W górach praktycznie zostaje tylko 100% – czyli wymiana aku co 1-2h. Zapas na 3-4 dni i tak muszę wozić – teraz chodzi o to, żeby jakoś to zoptymalizować. Jak masz jakiś ciekawy pomysł na alternatywę dla s2+ na długie nocne wypady to nie pogardzę :). Pozdr.

  2. Cześć. Jeżdżę w tej chwili z s2+. Na krótkie wycieczki jest OK. Niestety całonocna wyrypa w trybie max oznacza ciągłą zabawę z wymianą aku. No i do rzeczy. Potrzebuję lampę na kilkudniową wyrypę i wielogodzinne nocne jazdy po górach, czyli dla bezpieczeństwa 900-1000 lumenów non-stop.
    Ten C8.2 XHP50.2 wydaje się dobrym rozwiązaniem. Podstawowy tryb pracy 35% (910 lumenów ?). Na zjazdach doświetlenie 65%. Max nie jest mi potrzebny. Ile w trybie 35% mogę pociągnąć na Liitokalach 18650 3500mAh ? (wg deklaracji producenta tryb lo mode czyli 35% to 10h – realne ???).
    I pytanie dodatkowe. Dużo dobrego czytałem o BL70s, tylko że tam jest praktycznie 1 tryb użytkowy „rowerowy” dobrze powyżej 1200 lumenów – czyli trochę na bogato.
    Co wg Ciebie byłoby efektywniejsze, pod kątem kilkudniowej wyrypy (Carpatia Divide) i gospodarowania zapasem akumulatorków, które musiałbym zabrać ?
    C8.2 przy podstawowej pracy na 35% i częstsze podmiany aku, czy BL70s zasilany z paczki 4×18650 ?

    • Witaj.
      Niestety nie wiem jak w praktyce będzie wyglądać sprawa c8.2.
      BL70s to bestia na minimum 4 akumulatory, pytanie czy potrzebujesz aż takiej ilości światła i masz opcję wożenia ze sobą dużej ilości ogniw na zapas. Prywatnie uciekłbym w coś mniejszego, pokroju latarki, by było bardziej uniwersalnie. Druga rzecz, BL70s w podstawowej wersji nie jest zbytnio odporna na wstrząsy, przy dłuższej drodze i z wertepami, musisz pomyśleć o zmianie mocowania (we wpisie są pomysły czytelników).

    • Szczerze ? Nie prędko. Jakoś mi z nią nie po drodze. Aktualnie z oświetleń to poleci kilka lampek rowerowych i jedna mała latarka pewnej popularnej marki. W międzyczasie będzie wpis o ładowarce sieciowej USB. Z Convoya najszybciej chyba coś o L-kach i M-kach się pojawi.

  3. Swoją drogą dziwny CI ten wykres wyszedł na Turbie – sterownik boost o ile z doświadczenia wiadomo jest bez termoregulacji stąd spadek na nim nie powinien być taki znaczący, wręcz przeciwnie, powinien co najwyżej lekko opaść z racji spadku sprawności diody w wyniku ciepła ale nie samego sterownika, i długo trzymać z ciągłym lekkim spadkiem aż do gwałtownego zejścia max do zera.
    Sprawdzałem w S21A fakt że na zmostkowanych sprężynkach, dobrze „wyczyszczonych” stykach i co wazne w mocno dokręconych wszystkich połaczeniach gwintowych – spadku nie było zbyt dużego po 20 minutach – latara parzyłą ale luksomierz wskazywał „ubytek” z 2300 na ok. 2000 lm – u Ciebie spadek przez 15 minut to 40% – dziwne …

  4. Zastanawiam nie odprowadzanie ciepła.. czytałem gdzies u Ciebie, że niestety diody xhp50 siecią chwilowo na maxa a potem sterownik zmniejsza ich moc bo się strasznie grzeja.. Czy wyszła już może jakaś niedroga latarka, która radzi sobie z odprowadzaniem ciepła z tej diody i świeci pełną parą bez pomniejszania mocy?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Popularne wpisy

Komentowane wpisy