20.7 C
Łódź
czwartek, 30 czerwca, 2022
Strona głównaLatarki ConvoyConvoy seria "s"Srebrny Convoy s2+ - nowa jakość latarek Convoy z serii s2+ +🎥

Srebrny Convoy s2+ – nowa jakość latarek Convoy z serii s2+ +🎥

Jakiś czas temu ukazała się srebrna wersja bardzo popularnej latarki Convoy s2+. W stosunku do poprzedników widać poprawę jeśli chodzi o wykonanie. Nowy wygląd bardzo cieszy oko, chociaż w środku też zostało zmienione co nie co. Osobiście bardzo się cieszę że marka nie zatrzymała się w miejscu, a ciągle rozwija swój flagowy produkt. Jak powszechnie wiadomo, diabeł zawsze tkwi w szczegółach i warto przyjrzeć się bliżej co zostało poddane zmianie w latarce która od kilku lat jest najchętniej wybieranym świecidełkiem do modyfikacji.


Aktualizacja wpisu
03.09.2019:
Poprawki kosmetyczne

09.01.2019:
Dodane linki do filmów o zmianie trybów i grup w nowym sterowniku, a także jakie są różnice w nowych edycjach latarek Convoy. Linki na końcu wpisu.

Srebrny Convoy s2+ – będzie nowy hit ?

Latarka już na pierwszy rzut oka budzi pozytywne emocje. Jest dostarczona w eleganckim kartoniku który jest już nam znanych chociaż by z wersji trójkolorowych Convoy-ów s2+. Jednak w przeciwieństwie do nich, zawartość opakowania jest nieznacznie większa. W środku znajdziemy :

  • Srebrną latarkę Convoy s2+
  • Smycz
  • Klips wciskany

Fabryczna wersja jest droższa od poprzedników o jakieś 50% max, biorąc pod uwagę standardowe ceny, nie promocyjne. Oczywiście wraz ze wzrostem ceny zawartość pudełka, i latarki, również uległa zmianie i jest bogatsza niż we wcześniejszych odmianach.

Na pierwszy rzut oka już widać że szybka zamontowana w latarce jest o bardzo wysokiej przepuszczalności. Zerkając w parametry widzę że mamy do czynienia z „toughtened ultra-clear mineral glass lens” co można przetłumaczyć jako „ultra przeźroczystą soczewkę z hartowanego szkła mineralnego”. Jest dobrze.

Dodatkowo w oczy rzuca się reflektor. Zamiast tradycyjnego OP, znajdziemy tutaj SMO.

 

Z drugiej strony latarki można zauważyć że zmianie uległ włącznik. Zamiast standardowej gumki na kuperku mamy przycisk podobny do tego z trójkolorowych latarek

 

Ale to nie koniec atrakcji z włącznikiem, dodatkowo przycisk świeci w ciemności eleganckim niebieskim okręgiem. Niestety do tego rozwiązania mam mieszane uczucia. Z jednej strony dobry bajer, latarka nawet gdy będzie wyłączona to łatwiej da się odszukać. W przypadku nagłej utraty prądu w domu to już w ogóle super sprawa. Niestety gdy używamy latarki rzadko, to takie światełko pomalutku, dosłownie, wyjada nam energię z akumulatora.

 

Kolejna sprawa to smyczka. Zaczep bezpośrednio przy latarce za bardzo się nie zmienił i dalej obwiązujemy zakrętkę latarki cieniutką żyłą oplecioną materiałem. Jednak w nowej wersji latarki mamy dodatkowo opcję przypięcia jej do metalowego karabińczyka. Ponad to na smyczce znajduje się regulacja o której braku dość często, prywatnie, słyszałem. Sens montowania takiego ściągacza jest dyskusyjny, ale gdy komuś naprawdę będzie on przeszkadzać można szybko go usunąć.

 

Kolejny element w zestawie to klips. Jest to wersja wciskana na latarkę. Można bez problemu go dokupić w sieci, ale dodanie go jest miłym gestem ze strony producenta. Na pewnie zwiększa się możliwość latarki już w wersji pudełkowej.

 

Czas zobaczyć co skrywa w środku nowy modele latarki Convoy s2+

Dużą zmianą jest wydanie latarki tylko z diodą XPL HI, zamiast XM-L2. Dobry ruch, te diody są wydajniejsze. Standardowo mamy do wyboru kilka barw :

  • Zimna biała
  • Słoneczna
  • Neutralna
  • Ciepła

 

Na temat barw pisałem więcej w tym temacie.

Drugą rzeczą, zaraz po diodzie, jest podłoże. Tutaj został dokonany bardzo udany zabieg zmiany podłoża diody z cienkiego aluminiowego na miedziane.  Jest to naprawdę duży plus gdyż odprowadzenie ciepła przez miedź jest o wiele lepsze. Naprawdę mega plus ode mnie za ten ruch !

 

I to było by na tyle z nowości. Jak sami widzicie srebrny Convoy s2+ przeszedł dość dużą metamorfozę. Prywatnie bardzo się cieszę z takiego posunięcia producenta latarki. Od teraz kupując fabryczny model mamy naprawdę fajny sprzęt o znakomitym stosunku ceny do jakości. Sądzę że model ten dość szybko zdobędzie popularność, jednocześnie umacniając swoją, i tak już wysoką, pozycję na rynku latarek do modyfikacji.

Zapraszam za jakiś czas na kolejny artykuł opisujący najnowszą wersję latarki Convoy s2+ w kolorze piaskowym. Zobaczymy czy zmianie uległo jedynie kolor body, czy producent pozmieniał coś jeszcze.

UPDATE : Artykuł dotyczący Pisakowego Convoy-a s2+ jest już dostępny tutaj !

 

Jakie są różnice między nową a starą edycją s2+

Jak zmienić tryb lub grupę w latarce Convoy

 

Diodek
Diodek
Fan dwóch kółek, chociaż częściej siedzi w czterech. Prywatnie dłubie przy komputerach i rozwiązuje problemy tych co klikają, ale nie tam gdzie trzeba :) Dawniej fan światełek Convoy (co widać po blogu), lecz czas pokazał że trzeba wybrać co ważniejsze w życiu.
Powiązane wpisy

39 KOMENTARZE

  1. Cześć,
    może w swoich materiałach lub linkach w miarę realistycznie zdjecia oddające kolory diód xpl hi U6 3A oraz U6 4C?Zachorowałem na srebrną ale waham się co do odcienia i nie mogę się nigdzie dogrzebać do zdjęć by porównać „beam shoty”. I pytanko czy będzie problem wymienić w niej włącznik na standardowy gumowy lub ten fosforyzujący? Z góry dzięki za odpowiedź.

    • Hej. Nie mam takich zdjęć. W przypadku włączników metalowych nie wymienisz ich na gumowe, i odwrotnie. Jak chcesz gumkę na włączniku to tylko inny kolor np. czarny.

  2. Hej, dzięki za odpowiedź. A aby mieć pełną jasność, czy istnieje opcja dokupienia samej dupki srebrnej z włącznikiem pod gumką? Bo te nowe metalowe z tym „szpanerskim” niebieskim podświetleniem kompletnie mi się nie podobają (co robić taki gust).

    • Nie ma takiej opcji na chwilę obecną. Jedyna szansa to kombinowanie samemu z modyfikacją, ale jaki będzie tego efekt nie wiadomo.

  3. Hej. Gdzieś mi błąd wyskoczył przy wrzucaniu komentarza. Więc skróce i jeszcze raz napiszę…
    Czy ta wersja jest wydajniejsza jeśli chodzi o czas efektywnego świecenia w porównaniu do xml2? Mam dylemat, ponieważ waham się między tą wersją na miedzi, a zwykła kolorówką na xml. Wiem, że ta ma bardziej skupione światło, ale czy na tyle, że jest zauważalnie gorsza na rower? Można do niej dać kolimator żeby ominąć problem rozproszenia? Głównie jeżdżę w nocy z pracy, więc tam szeroko nie potrzeba, do lasu czy na inna wyprawę rowerową, jak naprawie, będę mieć drugą latarkę ktora świeci dla mnie wystarczająco szeroko. A taki dalekosiężny szperacz w lesie na wędrówce pieszej też byłby czasem przydatny..

    • Może inaczej, planujesz kupić s2+ aby używać na rower i w terenie (podmiana reflektora na kolimator i odwrotnie), czy tylko na rower ją chcesz ? Jeżeli dasz kolimator to rozproszysz światło właśnie, czy chodziło Ci o „problem” ze skupieniem ? Jaką latarkę chcesz naprawić ?

  4. Potrzebuje latarki, można powiedzieć, EDC z wykorzystaniem na rowerze. Stąd pytanie o „naprawę” dość skupionego światła xpl przez założenie kolimatora i używanie takiego setu na rowerze, a w plecaku na reflektorze. Druga to wspomniana w innym komentarzu Aurora 🙂

    Dopytam jeszcze o ten czas świecenia na obu diodach (która dłużej powinna świecić tyle ile fabryka dała, zakładając te same warunki testu).
    Wybacz, że tak wszędzie spamuje :p

    • Ja miałem dość długo kolimator 20×60 na XPL HI i nie narzekałem. Jeżeli Aurora będzie robiła za „długie” światła, a Convoy na rower i ogólnie to może pomyśl o Convoyu s3. Jest ciut droższy, ale podmiana optyki będzie o niebo szybsza. W razie czego 15% rabatu u Simona czeka https://diodek.pl/znizka-na-latarki-convoy-dla-czytelnikow-diodek-pl/ 🙂 Różnicy nie odczujesz, jak chcesz brnąć w czas pracy to zmień latarkę coś na 26550, większa pojemność aku, ale większa i cięższa. Z Convoya proponuję coś z serii BD.

      • Dzięki. W takim razie mam już ukierunkowane plany 🙂 za często zmieniać optyki nie będę, a zakup kolejnej zabawki i tak pochłonie budżet przeznaczony na coś innego (nie mówiąc o ogniwach i ładowarce), więc prawdopodobnie wezmę ta srebrną, skoro świeci mocniej/dalej. Nie mogę też mieć gumowego włącznika, bo mi już 2 lampki zwierzaki dopadły i zostawiły ogryzki z kapturków 🙂
        Dziękuję za wszystkie porady. Jeszcze tu wrócę ^^

        • Gumki można wymienić, to groszowe sprawy a i jakiejś specjalnej wiedzy do podmiany nie potrzeba. Jak chcesz daleko to skalp XM-L2 i masz XPL-kę po kosztach 😉
          Polecam się na przyszłość.
          Pozdrawiam.

  5. To mój pierwszy komentarz tutaj więc zacznę od – dzień dobry wieczór. Poszukuje latarki na rower i po chwili czytania trafiłem na forum światełka, a z niego tutaj. Chciałem się dopytać o kolimator czy założenie jego jest konieczne? Widziałem jakieś zdjęcia, ale to ciężko stwierdzić jak się nie miało możliwości porównać „naocznie”. I drugie pytanie i jak się założy kolimator to o ile spada zasięg?

    • Witam.
      Konieczne to dyskusyjna sprawa. Zależy czy chcesz światło daleko czy szeroko. Druga sprawa że nie każdy kolimator daje po szerokości. Ale przyjmuję że mówisz o najpopularniejszym czyli 20×60.
      W porównaniu do reflektora kolimator znacznie skraca zasięg, ale przy zakrętach jest bajka. Masz szerokie pole widzenia. Przy częstych zakrętach naprawdę go docenisz. Odległość to kilka metrów, zależnie od tego jak ustawisz światło. Niestety jak będziesz chciał ustawić światło jak najdalej (na kolimatorze) to będziesz oślepiać zbliżających się do Ciebie.

  6. Convoya jeszcze nigdy nie używałem nie wiem jak się zachowa w terenie, podejrzewam że srebrny ma ograniczone pole manewru tak?

    Jeżeli by się okazało że święci za długo warto to skrócić tak mi się wydaję.

  7. Kompletuje wszystko, na forum doradzono mi właśnie kontakt z tobą i dogadanie się przy zakupie w sprawie podmiany diody jeśli dobrze zrozumiałem.

    Kłopot w tym że nie znam angielskiego i nie jestem wstanie się dogadać.

    Czy mogę liczyć na Twoją pomoc? Byc może kiedyś będzie okazja żeby się odwdzięczyć.

    • Ale ja tam jestem. Dziubek to ja 🙂 Aż dziwne że nie połączyłeś faktów, w podpisie na forum są linki do mojej strony.

      Ok. Jaki budżet masz na wszystko ? Mówię teraz o Convoyu i aku + ładowarce. BL70s odstawiamy na drugi plan.

    • Chłopie, w tej cenie to gotowca po modach kupisz, i to z kompletem ogniw i ładowarką. Szkoda tyle że nie jesteś pewny do tego czy chcesz latarkę, czy nie.

    • To bardzo mi przykro, ale ja Ci nikogo nie polecę. Nie to że nie chcę, ale nie mam nikogo sprawdzonego. Nie korzystam z ich usług, i wiem o nich tyle co Ty sam możesz przeczytać. Masz na forum w wypowiedzi chłopaka który się tym zajmuje – rambolbambol, zagadaj do niego. Ponad to jest multum innych polecanych osób.

    • Zgadza się. Ale z czasem u mnie fatalnie. Jedynie pomoc zdalna wchodzi w grę. Chcesz kupić gotowy zestaw czy coś innego masz na myśli?

  8. Bardzo dziękuję za pomoc i wszelkie porady.
    Już mam zamówionego convoya z modyfikacją.
    Jak dojdzie z miłą chęcią się podzielę pierwszymi wrażeniami.

  9. Hey witam
    Tyle tych lamp że się człowiek powoli gubi 😛
    Mam szybkie pytanie interesuje mnie zakupu convoya i teraz jest problem jaki model najlepiej wybrać s2+ z diodą xml2 czy XPL HI a może s3, zależałoby mi najbardziej na żywotności, którą wybrać jeśli chodzi o zużywanie mocy wiem że najbardziej uzależnione jest to od akumulatora , ale pewnie któreś pobierają mniej prądu
    Z góry dzięki za odpowiedź 😉

    • W przypadku mocy kieruj się mocą sterownika. Dioda XM-L2 czy XP-L to szersze świecenie (XM-L2) bądź większe skupienie (XP-L HI). Jak chcesz mieć zapas to bierz 2.8A z Biscotti, dużo trybów i moc możesz sobie „regulować” w razie potrzeby.

      • Czyli niezależnie od modelu s2+ czy s3 (i ledów) zużywalność baterii będzie taka sama ? Biscotti czyli model c8+ ? ( jak dla mnie za dużo ma tych funkcji :P)

    • Trzeba wymienić włącznik na zwykły 🙂 Odkręcenie pierścienia i po sprawie. W kompendium s2+ masz jak to wygląda i jak to zrobić.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Popularne wpisy

Komentowane wpisy